Pět veteránů značky ŠKODA nastoupí na start rallye Hamburg–Berlin Klassik

Pět veteránů značky ŠKODA nastoupí na start rallye Hamburg–Berlin Klassik

Účast vozů značky ŠKODA na rallye Hamburg-Berlin-Klassik má již určitou tradici. Veterány značky ŠKODA na renomované ‚Rallye Severu’ startovaly už posedmé. Diváci 9. ročníku rallye Hamburg-Berlin-Klassik se mohou v letošním roce těšit celkem na pět historických vozů značky ŠKODA. Veterány z Mladé Boleslavi jsou důkazem pestré historie modelů značky ŠKODA, jejich paleta sahá od známého modelu ŠKODA 440 SPARTAK z roku 1957 až po závodní speciál ŠKODA 130 RS z roku 1976. ​

„Účast na této fascinující veteránské jízdě je pro značku ŠKODA nepsanou povinností“, říká Andrea Frydlová,  vedoucí ŠKODA Muzea. „Značka ŠKODA je v letošním ročníku zastoupena pěti pojízdnými raritami. V minulém roce jsme v soutěži Hamburg-Berlin-Klassik ovládli kategorii poválečných vozů. I letos mají naše vozy šanci na úspěch“, dodává Andrea Frydlová s přesvědčením.

‚Rallye Severu’ je považována za jednu z nejkrásnějších soutěží oldtimerů i youngtimerů v Německu. Trasa 9. ročník soutěže Hamburg-Berlin-Klassik, konaného v době od 25. do 27. srpna, povede po překrásných silnicích z hanzovního města až do německé metropole. Tuto cestu si bude užívat startovní pole, čítající 180 vozů. Tato jízda pravidelnosti a spolehlivosti se vyznačuje trasami, zasazenými do krásné krajiny, napínavými měřenými úseky a bohatým doprovodným programem.

 

Nejstarším modelem je ŠKODA 440 SPARTAK

Nejstarším modelem značky ŠKODA na startu soutěže Hamburg-Berlin-Klassik je vůz ŠKODA 440 SPARTAK z roku 1957. Pod kapotou tohoto výrazného historického vozu pracuje motor o výkonu 40 koňských sil a objemu 1089 cm3. Součástí flotily týmu ŠKODA Classic na letošním ročníku této veteránské soutěže je také jen o rok mladší vůz stejného typu, pečlivě zrestaurovaný německým majitelem.

Jen málokterý jiný vůz si umí získat publikum tak, jako elegantní kabriolet ŠKODA Felicia. Exemplář ze sbírky ŠKODA Muzea byl vyroben v roce 1961. Protože tento veterán váží pouhých 930 kg, jezdí i s motorem o výkonu 50 koňských sil dostatečně rychle.

Také sportovně střižené kupé ŠKODA 110 R je aktuálně v kurzu a každý zajímavý exemplář spolehlivě přitahuje pozornost sběratelů. Automobil, který je součástí startovního pole, pochází z roku 1978 a jeho motor o zdvihovém objemu 1107 cm3 dosahuje výkonu 52 koní.

 

Legendární vůz ŠKODA 130 RS

Emoce s krystalicky čisté formě přináší také legendární závodní vůz ŠKODA 130 RS z roku 1976. Za jeho volant usedne sedminásobný rallyeový mistr Německa Matthias Kahle. Díky vítězství v mistrovství Evropy cestovních vozů v roce 1981 a vítězství ve své třídě v Rallye Monte Carlo v roce 1977 je ‘Porsche Východu’ skvělým reprezentantem  115tileté historie značky ŠKODA na poli motoristického sportu a jedním z fascinujících závodních vozů své třídy.

Startovní výstřel rallye zazní před jedinečnou kulisou aukční haly hamburského rybího trhu. První vůz najede na startovací rampu ve čtvrtek 25. srpna v pravé poledne. Páteční celodenní etapa provede posádky regionem kolem meklenburského jezera Fleesensee, odkud se také bude startovat do sobotní závěrečné etapy, jež přivede účastníky do Berlína.

Datum zveřejnění

25. srpna 2016

Zdroj informací

ŠKODA AUTO

Fotogalerie

Oldtimer pro předplatitele

Oldtimer č. 270

Rallye Vltava 2017

Nové vydání magazínu Oldtimer přináší mnoho zajímavého. Hlavním tématem je Rallye Vltava 2017. Přinese reportáže z akcí 200 kilometrů...

Oldtimer č. 269

Walter Royal

Isabela z roku 1958; Speciální výstava EY ALTER; IV. Balatonfüred Concours d’Elegance; Kalendář veteránských akcí; Vybraná muzea; Rarita:...

Oldtimer č. 268

Ukradené vítězství

Aktuality; Kalendář akcí; Jiří Kristián Lobkowicz; Ukradené vítězství; 288 GTO - nejrychlejší Ferrari světa; Plnokrevník pro rallye; McLaren M23 -...

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook .

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.7418 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál