Rallye Český Krumlov – těžká a nevyzpytatelná soutěž

Letošní "Krumlov" se konal v podobném termínu jako předešlé ročníky a tak byla hrozba, jaké bude počasí.

Rallye Český Krumlov – těžká a nevyzpytatelná soutěž

Z minulých let si pamatuji krásné letní počasí s teplotami kolem 25C, ale také poletující sníh, který jsme zažili v předloňském roce. Předpověď však slibovala, že v pátek bude hezké a slunečné počasí v sobotu pod mrakem, ale bez deště, což by bylo dobré.

Soutěž se konala v obvyklém formátu tzn. sedm rychlostek v pátek dlouho do noci a sedm rychlostek v sobotu. My jsme začínali se seznamovacími jízdami až ve čtvrtek, i když se dalo trénovat již ve středu. Věděli jsme, že nás čeká spousta práce a hodně najetých kilometrů v našem černém bavoráku a tak jsme se na trénování vrhli hned v osm ráno po vyzvednutí itíku v Českokrumlovském gymnáziu, kde jsme provedli i formální přejímku. Začali jsme krátkou RZ2,5 Svince, kterou jsme zkontrolovali a jeli na RZ3,6 Ján. Napsali jsme a pokračovali na RZ8,11 Kohout. Tu jsme také napsali a pak obě dvakrát zkontrolovali. Poté se přesunuli na RZ9,12 Malonty, které jsme také pouze zkontrolovali a přesunuli se na RZ4,7 Rožmitál, který jsme museli psát. Po zkontrolování jsme spěchali na RZ 13 Rožmberk, který jsme jenom zkontrolovali a jeli na RZ14 Lipno, které jsme také rychle natrénovali a po rychlé večeři v Českých Budějovicích, kde jsme se setkali s naším kamarádem Filipem šli okolo jedenácté hodiny spát do osvědčeného penzionu nedaleko "Budějovického" výstaviště.

Technickou přejímku jsme měli v 9:47 a tak jsme od devíti vyhlíželi naše kluky, kteří přivezli bavoráka a celé servisní zázemí. Klasicky jsme rychle nalepili startovní čísla s povinnou reklamou. Lepení bylo letos trošku jinačí, protože jsme měli startovní číslo 1 a to přidávalo na větším respektu. Přejímku jsme zvládli bez problémů a rychle. Šli jsme se na chvíli podívat na shakedown, který se konal na výstavišti a po obědě šli na chvíli odpočinout před těžkou soutěží:-).

Start byl v 17:00. První rychlostkou bylo Výstaviště. V pohodě jsme ji zvládli, zajeli jsme třetí čas a jeli do Českokrumlovské Jelení zahrady, kde byla jako každý rok startovní rampa. Potom jsme se vydali za krásného slunečného počasí na RZ Svince, kterou jsme také zvládli v solidním čtvrtém čase a figurovali tak na druhém místě se ztrátou necelých tří vteřin na Honzu Freie. Čekaly nás ještě dvě vložky, Ján a Rožmitál. První jmenovanou jsme zajeli s menším výletem mimo trať ve druhém čase a poprvé se dostali do čela soutěže. Rožmitál nám sedl dokonale, zajíždíme opět druhý čas a zvyšujeme náskok na prvním místě na 18sec. Věděli jsme však, že nás čeká ještě druhá sekce za tmy a udržet náskok nebude vůbec jednoduché. Čekala nás zastávka v servisní zóně. Tady zjišťujeme, že nám docela dost teče olej z převodovky a tak nezbývá nic jiného, než v každém servisu cca půl litru oleje dolít. Ještě jsme přezuli přední kola z tvrdé směsi na střední a po dolití benzínu v tankovací zóně vyrazili na tmou zahalené tři erzety. Obávaná tma nás opět trochu přibrzdila a na Svincích zajíždíme pátý čas, na Jánu šestý a na Rožmitálu opět pátý. To nás posunulo na čtvrté místo, s tím že na první místo ztrácíme pouze 12 vteřin.

Po nočním dlouhém servisu, kde jsme opět dolili olej do skříně a provedli zběžnou kontrolu, odevzdáváme BMW do uzavřeného parkoviště a jdeme spát. Věděli jsme, že sobotní erzety budou hodně těžké. Vypadalo, že se Standa dobře vyspal a osmou rychlostku jsme poprvé na této soutěži vyhráli a posunuli se tak na druhé místo. Čekala nás však nejtěžší rychlostka z celé soutěže a jedna z nejtěžších v našem mistráku, obávané Malonty, kde se dá celá soutěž vyhrát, ale taky se zde dá všechno ztratit. Odstartovali jsme ve svižném tempu, měli jsme ji dobře napsanou v autě nám to makalo, ale kilometr před cílem jsme dostali velikou ránu na spodek auta a bavorák přestal jet. Tím bylo jasné, že kvalitní výsledek z krumlova nepřivezeme. Vypadlo víčko rozdělovače a ustřihlo se tím zajišťovací perko na palci. Než jsme závadu stačili na místě opravit, uběhlo propastných 11 minut. Na této vložce jsme měli bezkonkurnčně poslední čas a propadli se tak do hlouby startovního pole, konkrétně na 24.místo. Čekal nás ještě jeden průjezd výstavištěm. Turistickým tempem ji zvládáme, protože od této chvíle naše taktika zněla: dojet na cílovou rampu. Čekala nás nejdelší sekce měřených úseků. Kohout a hodně rozbité Malonty zajíždíme v sedmém čase a kvůli zasahující sanitce na Rožmberku je erzeta zrušena a jedeme objízdnou trasou. Lipno také v pohodě projíždíme, avšak s výletem mimo trať, ale rychle se vracíme zpět na cestu a ukončujeme letošní opravdu těžký a náročný Krumlov na konečném 17.místě a 3.místě v kategorii II. Po přejetí rampy odevzdáváme auto do ÚP a tímto je opravdový cíl.

 

Velké poděkování patří Zdendovi, Milánkovi, Mildovi(Mariňákovi) a Šárce za obětavost jak s autem, tak za trpělivost s námi. Tímto se všichni zase těšíme na další soutěž, kterou je Rally Bohemia v termínu 1.-2.7, kam Vás tímto všechny srdečně zveme.

Odkaz na onboardy na závěr.

Datum zveřejnění

31.5.2017

Autor

Oldtimer pro předplatitele

Oldtimer č. 272

Příběh legendy ISO GRIFO

Hlavní materiál je věnován italským vozům ISO Grifo, a to u příležitosti letošního 55. výročí představení jejich prototypu A3/L. Kromě vzniku a...

Oldtimer č. 271

Škoda 952 Superb

Století Miroslava Zikmunda; Jediný BMW M showroom je v Brně; Kalendář Linde Gas a NTM; Škoda 952 Superb, Trofeo Niké Jeseníky 2017; Eliška...

Oldtimer č. 270

Rallye Vltava 2017

Nové vydání magazínu Oldtimer přináší mnoho zajímavého. Hlavním tématem je Rallye Vltava 2017. Přinese reportáže z akcí 200 kilometrů...

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook .

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 1.0206 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál