Muzeum Porsche poprvé vystaví svůj nejstarší vůz 911 v restaurovaném a provozuschopném stavu

Muzeum Porsche poprvé vystaví svůj nejstarší vůz 911 v restaurovaném a provozuschopném stavu

Po tříletém restaurování představí Muzeum Porsche jednu ze svých nejnovějších a zároveň nejstarších „devětsetjedenáctek“ na speciální výstavě „911 (901 č. 57) – Legenda se rozjíždí“, která se uskuteční ve dnech 14. prosince 2017 až 8. dubna 2018. Červené kupé bylo vyrobeno v říjnu 1964 jako jeden z prvních sériových sportovních vozů, a to ještě pod typovým označením 901. O téměř 50 let později zakoupilo Muzeum Porsche náhodně objevenou raritu a uvedlo ji opět do původního stavu.

Společnost Porsche vyvíjela a představila nástupce modelu 356 původně pod typovým označením 901. Jen několik týdnů po zahájení výroby muselo být kupé na podzim 1964 přejmenováno kvůli použití již chráněné známky a nadále neslo označení 911. Všechna do té doby vyrobená vozidla pro zákazníky vznikla sice pod označením 901, prodána však byla jako typ 911. Jedna z těchto rarit chyběla ve firemní sbírce Porsche 50 let.

2014: televizní tým narazil na vozidlo ve stodole s historickým významem

V roce 2014 objevil televizní tým, který natáčel pořad „Der Trödeltrupp – Das Geld liegt im Keller“ (Parta vetešníků – Peníze leží ve sklepě) žánru docusoap, dva vozy 911 z 60. let 20. století při zjišťování hodnoty dávno zapomenuté sbírky v jedné stodole. Po dotazu v Muzeu Porsche vyšlo najevo, že jeden ze dvou sportovních vozů s VIN 300.057 patří mezi vzácné exempláře, které byly vyrobeny ještě před změnou typového označení. Muzeum Porsche koupilo oba vozy 911 za odhadní cenu stanovenou nezávislým znalcem a vyplnilo tak důležitou mezeru ve sbírce významných klasických vozů značky.

Oprava má přednost před výměnou: Časově náročné restaurování s autentickými díly

K rozhodnutí pro koupi přispěl také nerestaurovaný stav jednoho z prvních vozů 911. Pro odborníky muzea se tak otevřela příležitost k obnově sportovního vozu způsobem, který zaručí jeho maximální autentičnost a věrnost originálu. Navrácení značně zkorodovaného sportovního vozu do původního stavu si vyžádalo tři roky. Technici přitom použili tehdejší originální plechy z karoserie jiného vozu. Podle stejného principu probíhaly také opravy motoru, převodovky, elektrické soustavy a vnitřní výbavy. Zachování dílů a fragmentů mělo přitom vždy přednost před jejich výměnou. Tato náročná metoda restaurování, používaná Muzeem Porsche, je důvodem, proč znovuoživení tohoto historicky významného klasického sportovního vozu trvalo tak dlouhou dobu.

Datum zveřejnění

14.12.2017

Zdroj informací

Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Oldtimer pro předplatitele

Oldtimer č. 270

Rallye Vltava 2017

Nové vydání magazínu Oldtimer přináší mnoho zajímavého. Hlavním tématem je Rallye Vltava 2017. Přinese reportáže z akcí 200 kilometrů...

Oldtimer č. 269

Walter Royal

Isabela z roku 1958; Speciální výstava EY ALTER; IV. Balatonfüred Concours d’Elegance; Kalendář veteránských akcí; Vybraná muzea; Rarita:...

Oldtimer č. 268

Ukradené vítězství

Aktuality; Kalendář akcí; Jiří Kristián Lobkowicz; Ukradené vítězství; 288 GTO - nejrychlejší Ferrari světa; Plnokrevník pro rallye; McLaren M23 -...

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook .

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.759 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál