Muzeum Porsche poprvé vystaví svůj nejstarší vůz 911 v restaurovaném a provozuschopném stavu

Muzeum Porsche poprvé vystaví svůj nejstarší vůz 911 v restaurovaném a provozuschopném stavu

Po tříletém restaurování představí Muzeum Porsche jednu ze svých nejnovějších a zároveň nejstarších „devětsetjedenáctek“ na speciální výstavě „911 (901 č. 57) – Legenda se rozjíždí“, která se uskuteční ve dnech 14. prosince 2017 až 8. dubna 2018. Červené kupé bylo vyrobeno v říjnu 1964 jako jeden z prvních sériových sportovních vozů, a to ještě pod typovým označením 901. O téměř 50 let později zakoupilo Muzeum Porsche náhodně objevenou raritu a uvedlo ji opět do původního stavu.

Společnost Porsche vyvíjela a představila nástupce modelu 356 původně pod typovým označením 901. Jen několik týdnů po zahájení výroby muselo být kupé na podzim 1964 přejmenováno kvůli použití již chráněné známky a nadále neslo označení 911. Všechna do té doby vyrobená vozidla pro zákazníky vznikla sice pod označením 901, prodána však byla jako typ 911. Jedna z těchto rarit chyběla ve firemní sbírce Porsche 50 let.

2014: televizní tým narazil na vozidlo ve stodole s historickým významem

V roce 2014 objevil televizní tým, který natáčel pořad „Der Trödeltrupp – Das Geld liegt im Keller“ (Parta vetešníků – Peníze leží ve sklepě) žánru docusoap, dva vozy 911 z 60. let 20. století při zjišťování hodnoty dávno zapomenuté sbírky v jedné stodole. Po dotazu v Muzeu Porsche vyšlo najevo, že jeden ze dvou sportovních vozů s VIN 300.057 patří mezi vzácné exempláře, které byly vyrobeny ještě před změnou typového označení. Muzeum Porsche koupilo oba vozy 911 za odhadní cenu stanovenou nezávislým znalcem a vyplnilo tak důležitou mezeru ve sbírce významných klasických vozů značky.

Oprava má přednost před výměnou: Časově náročné restaurování s autentickými díly

K rozhodnutí pro koupi přispěl také nerestaurovaný stav jednoho z prvních vozů 911. Pro odborníky muzea se tak otevřela příležitost k obnově sportovního vozu způsobem, který zaručí jeho maximální autentičnost a věrnost originálu. Navrácení značně zkorodovaného sportovního vozu do původního stavu si vyžádalo tři roky. Technici přitom použili tehdejší originální plechy z karoserie jiného vozu. Podle stejného principu probíhaly také opravy motoru, převodovky, elektrické soustavy a vnitřní výbavy. Zachování dílů a fragmentů mělo přitom vždy přednost před jejich výměnou. Tato náročná metoda restaurování, používaná Muzeem Porsche, je důvodem, proč znovuoživení tohoto historicky významného klasického sportovního vozu trvalo tak dlouhou dobu.

Datum zveřejnění

14.12.2017

Zdroj informací

Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Výběr jazyka

Oldtimer pro předplatitele

Oldtimer č. 273

Mercedes-Benz W114/W115 STÁLE MLÁD

Hlavním materiálem vydání je příběh vozů Mercedes-Benz W114/W115, od jejichž představení letos uplynulo 50 let. Velký dokumentární článek s řadou...

Oldtimer č. 272

Příběh legendy ISO GRIFO

Hlavní materiál je věnován italským vozům ISO Grifo, a to u příležitosti letošního 55. výročí představení jejich prototypu A3/L. Kromě vzniku a...

Oldtimer č. 271

Škoda 952 Superb

Století Miroslava Zikmunda; Jediný BMW M showroom je v Brně; Kalendář Linde Gas a NTM; Škoda 952 Superb, Trofeo Niké Jeseníky 2017; Eliška...

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.7827 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál