Mercedes-Benz Třídy G - Terénní legenda od roku 1979

Mercedes-Benz Třídy G - Terénní legenda od roku 1979

Třída G je vrcholným modelem mezi luxusními terénními vozy. Je nejen s odstupem nejdéle vyráběnou modelovou řadou osobních vozů v historii značky Mercedes-Benz, ale také praotcem všech SUV s hvězdou – proto mají všechny terénní modely Mercedesu ve svém označení velké G.

Co v roce 1972 začalo smlouvou o spolupráci mezi tehdejšími společnostmi Daimler-Benz AG a Steyr-Daimler-Puch v rakouském Štýrském Hradci, to je dnes pozoruhodnou historií protkanou superlativy a milníky. Třída G je i nadále vyráběna ve Štýrském Hradci s dalekosáhlým podílem manuální práce.

Již první koncept se odlišoval od tehdy běžných terénních vozů. Produktoví plánovači, designéři a inženýři navrhli vozidlo, které přesvědčilo svou spolehlivostí, robustností a suverénními terénními vlastnostmi, zároveň však nalézalo své zákazníky jako plnohodnotný, komfortní a především bezpečný exkluzivní automobil pro volný čas.

V době uvedení na trh na jaře 1979 byly nabízeny čtyři varianty motorů s rozsahem výkonů od 53 kW/72 k do 115 kW/156 k. Zákazníci měli na výběr mezi karosářskými verzemi Cabriolet s krátkým rozvorem a Station Wagon s krátkým nebo dlouhým rozvorem. V roce 1989 začala vozidly modelové řady 463 evoluce, v níž se terénní vozidlo průběžně přizpůsobovalo technickému pokroku. Tato evoluce také rozšiřovala okruh fanoušků a umocnila charakter třídy G jako exkluzivního vozidla pro každou příležitost. Od roku 1993 se používá oficiální označení třída G.

K 25. jubileu třídy G byl na trh uveden zcela mimořádný model, zušlechtěný značkou Mercedes-AMG: G 55 AMG Kompressor. Výkonný osmiválec (350 kW/476 k, točivý moment 700 N.m) propůjčoval robustnímu terénnímu vozu dosud neslýchanou jízdní dynamiku a ukázal enormní potenciál, který vězí ve třídě G.

Třída G oslavila své 30. narozeníny v roce 2009 novými prvky výbavy, které zvýšily především komfort a exkluzivitu v interiéru. Ergonomicky optimalizovaná sedadla vpředu nabízela lepší oporu těla a s novým designem i funkcí klimatizace sedadel byl tento originál ještě luxusnější. Od té doby prodej třídy G nepřetržitě roste. Díky silnému růstu dosáhl praotec SUV v roce 2016 nového prodejního rekordu s téměř 20 000 prodanými vozy během jednoho roku.

Nové motory AMG, výrazně rozšířená výbava, ještě kvalitnější interiér, rozvážné modifikace exteriéru, jakož i nové bezpečnostní a komfortní prvky výbavy, například DISTRONIC Plus a systém PARKTRONIC pro snadné parkování, zajistily v roce 2012 další zvýšení atraktivity tohoto terénního vozidla. O rok později rozšířil Mercedes-Benz produktové portfolio o model G 63 AMG 6x6. Třínápravový terénní vůz kombinoval to „nejlepší ze tří světů“: všechna zdokonalení nové generace třídy G, robustnost těžkých vozidel pro provoz mimo zpevněné cesty a suverénní techniku motorů Mercedes-AMG.

G 500 4x4² byl v roce 2015 představen nejen s luxusním interiérem, ale také se světlou výškou 45 centimetrů a pozoruhodnými provozními vlastnostmi na silnici. Od roku 2015 nabízel program designo manufaktur zákazníkům možnost vytvořit si vlastní individuální G pomocí exkluzivních variant výbavy, které byly dokonale vzájemně sladěny. Zcela mimořádným milníkem se stal v roce 2017 výjimečný model G 650 Landaulet (kombinovaná spotřeba paliva: 17,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 397 g/km). První model svého druhu značky Mercedes-Maybach je limitován na 99 vozidel. Tato varianta „G“ se suverénním motorem V12, portálovými nápravami, elektricky ovládanou střechou z tkaniny a exkluzivní výbavou zadní části interiéru osloví zákazníky, kteří chtějí exkluzivně a stylově cestovat s větrem ve vlasech.

V létě 2017 sjel z montážní linky ve Štýrském Hradci 300 000. vůz třídy G – Mercedes-Benz G 500 v modré metalické barvě designo mauritius s čalouněním sedadel černou kůží a kontrastním bílým prošíváním. Jubilejní vozidlo, vybavené různými terénními prvky výbavy, včetně černých 16“ kol s terénními pneumatikami a robustním střešním nosičem, se v létě vydalo vstříc novým dobrodružstvím. Výbava byla sestavena fanoušky třídy G z celého světa, kteří mohli na oficiální facebookové stránce třídy G hlasovat pro svou oblíbenou specifikaci. Na sociálních sítích lze nyní sledovat budoucí výpravy tohoto exempláře s pořadovým číslem 300 000.

Datum zveřejnění

29.12.2017

Zdroj informací

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.

Oldtimer pro předplatitele

Oldtimer č. 270

Rallye Vltava 2017

Nové vydání magazínu Oldtimer přináší mnoho zajímavého. Hlavním tématem je Rallye Vltava 2017. Přinese reportáže z akcí 200 kilometrů...

Oldtimer č. 269

Walter Royal

Isabela z roku 1958; Speciální výstava EY ALTER; IV. Balatonfüred Concours d’Elegance; Kalendář veteránských akcí; Vybraná muzea; Rarita:...

Oldtimer č. 268

Ukradené vítězství

Aktuality; Kalendář akcí; Jiří Kristián Lobkowicz; Ukradené vítězství; 288 GTO - nejrychlejší Ferrari světa; Plnokrevník pro rallye; McLaren M23 -...

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook .

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 1.0102 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál