Rétromobile: Citroën odhalil umělecké dílo „Made With Icons“

Rétromobile: Citroën odhalil umělecké dílo „Made With Icons“

Návštěvníci stánku připomínajícího na výstavě Rétromobile sté výročí značky Citroën by mohli mít oči pouze pro 30 ikonických vozů prezentovaných na stánku značky. Nicméně uprostřed trasy, v blízkosti vozu DS 21 Pallas, se před nimi objeví plastika tvořená 263 díly odkazujícími na nádherný svět historie značky.

Jejím autorem je designér Jean-Baptiste Sénéquier, který již se značkou Citroën spolupracoval na dílech „I love Citroën“ v roce 2016 a „I Inspire Citroën“ v roce 2017. U příležitosti svého stého výročí mu značka svěřila nový úkol, připomenout ho pomocí prvků, které znalci, fanoušci, sběratelé a profesionálové značky dobře znají a ocení. Měl volnou ruku a 6 měsíců času. S pomocí odborných rad týmu, který se věnuje historickému odkazu značky, si musel sám jednotlivé komponenty najít. Čtvercový formát byl použit již u předchozích realizovaných děl Citroën.

263 svědků stoleté historie shromážděných v jedinečné koláži

Designér je milovníkem značky, sám vlastní několik vozů z různých období. Pro tuto příležitost kompletně prozkoumal sériové automobily, koncepční vozy, motoristický sport, ale také hračky, reklamy, logo Citroën a jeho vývoj v průběhu času, typografii značky… Výsledkem je nádherná koláž, z níž vystupují dvojité šípy tvořící logo, ale i vizuální slovník značky, který je snadno rozpoznatelný. Z dálky jde o plastiku moderního vzhledu, zblízka o shrnutí historie značky Citroën, která před našima očima dostává konkrétní podobu… například:

  • ze začátku příběhu v roce 1919: spínač světel se jménem „André Citroën“ z vozu Type A 10 HP
  • Eiffelova věž s nápisem Citroën, odkazující na unikátní velkolepou reklamu, která zářila nad Paříží v letech 1924–1935
  • světla z řady různých modelů: 2CV, DS, GS, AMI8, …
  • „satelitní“ ovládací panel modelů GSA a Visa
  • kliky dveří: Rosalie, Traction, DS, 2CV, CX, C2, C4 CACTUSšrouby čelního skla modelu
  • 5HP Trèfle
  • koule hydraulického odpružení DS a specifický olej LHM
  • „8“ reprezentující vůz Traction 22, který měl osmiválcový motor, jenž se představil před 2. světovou válkou, ale po válce se nezachoval a nahradil ho model Traction 15/6. Číslice 8 je proto extrémně vzácný kus, který představuje hold tomuto sběratelskému grálu!
  • vzácné měděné logo ve tvaru asymetrických dvojitých šípů ze zadní části prezidentského vozu DS 21 generála de Gaulla, jehož autorem byl v roce 1968 karosář Chapron
  • hřeben, který získávali noví majitelé vozu s odkazem na reklamní slogan „S Visou s větrem o závod“
  • dubová zarážka z motorového prostoru vozu 2CV
  • volant modelu C4 Picasso (2006–2013) s pevným středem a stylizovanými šípy tvořenými rameny volantu
  • a nesmíme zapomenout na miniatury ilustrující automobilový sport a 100 let sportovních výkonů vozů značky Citroën, ani na koncepční vozy, symboly 100 let vizionářského ducha!

Citroën a umělecká tvorba

Citroën podporuje uměleckou tvorbu již téměř 100 let. Svědčí o tom spolupráce značky, do nichž byli zapojeni Pierre Louÿs, Victor Vasarely, Bernard Buffet, Kojiro Imamura, Bernard Rancillac, César, Ora-ïto či Jean-Charles de Castelbajac.

Citroën s koláží „Made With Icons“ pokračuje ve spolupráci inspirované jeho logem, jejímž cílem je již 4. rok po sobě představit interpretaci, kterou bude možné ukazovat jako obraz na stáncích a symbolických místech značky:

Prvním bylo dílo „I love Citroën“ vytvořené 3D tiskem 100 % made in France, které tvoří 1284 komponentů ve tvaru dvojitých stylizovaných šípů, jež společně představují znak značky.

Druhé dílo nesoucí označení „I Feel Citroën“ bylo z nafukovacího dřeva (technický patent), které vytvořila francouzská společnost ARCA, jež se věnuje uměleckému truhlářství. Jde o jedinečné krásné magické dílo, jehož povrch je celý ze dřeva, evokuje dech a život a ztělesňuje osobitým způsobem téměř stoletou stále se vyvíjející značku, pro kterou je nejdůležitější člověk.

Třetí dílo bylo pojmenováno „I Inspire Citroën“ jako odkaz na nový podpis značky „Inspired by You“, který ukazuje, co znamená Citroën dnes: je to populární značka v nejčistším smyslu slova, protože je blízká svým zákazníkům. Značka se jimi inspiruje a vychází vstříc jejich požadavkům. Plastiku tvoří 1 600 plexisklových tyčí a 8 000 LED diod, které rafinovaně vytvářejí šípy z loga Citroënu. 3D kamera umístěná v horní části dílu umožňuje zachytit přítomnost diváka, jenž se stává aktérem a může dílo měnit podle vlastního přání!

Datum zveřejnění

13.2.2019

Zdroj informací

Citroën

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Otestujte Váš motor

MotorCheckUP
Zjistěte stav motoru Vašeho veterána!
Jednoduché, levné a kvalitní...

Facebook

Výběr jazyka

Page generated in 0.7491 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál