Čtyři veterány ŠKODA na trati Bodensee Klassik 2019

Čtyři veterány ŠKODA na trati Bodensee Klassik 2019

Vozy ŠKODA patří k tradičním účastníkům soutěže historických vozidel a youngtimerů Bodensee Klassik, letos se na její start 2. května postaví luxusní sedan ŠKODA SUPERB 3000 OHV, šedesátileté výročí slavící ŠKODA OCTAVIA, raritní předchůdce dnešních SUV TREKKA a elegantní kupé ŠKODA RAPID 135. Centrem setinové rallye je město Bregenz na břehu Bodamského jezera, členitá trať vede malebnou německou i rakouskou krajinou s působivými scenériemi.

Bodamské jezero na pomezí Německa, Rakouska a Švýcarska a okolní půvabná krajina nabídne účastníkům osmého ročníku rallye veteránů a youngtimerů do roku výroby 1999 řadu nových úseků a zkoušek. Mladoboleslavská automobilka je zde pevně etablovaná, na náročném německém, rakouském a švýcarském trhu slaví sportovní i obchodní úspěchy již více než 110 let. Společnost ŠKODA AUTO bude tentokrát reprezentovat čtveřice modelů z období 1939-1988:

ŠKODA SUPERB 3000 OHV byla vyrobena v roce 1939. Jedná se o verzi s rozvorem 3300 mm a impozantní 5,2metrovou karoserií s až třemi řadami sedadel. Prosklená přepážka diskrétně odděluje prostor pro posádku od míst řidiče a spolujezdce. Šestiválcový motor o objemu 3137 cm³ dosahoval výkonu 85 k (63 kW), umožňujícího pohodlné cestování rychlostí až 125 km/h.

ŠKODA OCTAVIA u Bodamského jezera připomene 60 let od své premiéry v roce 1959. Dvoudveřový model se zdařilým rozložením hmotnosti na nápravy i zpřevodováním dokáže v hornatém terénu příjemně překvapit agilitou. Modelová řada OCTAVIA dosáhla počátkem 60. let řady významných sportovních a obchodních úspěchů v Evropě i zámoří. Základní provedení dosahující rychlosti 110 km/h poháněl čtyřválec 1089 cm³/40 k (29 kW).

Raritní TREKKA, předchůdce současné rodiny globálně úspěšných SUV značky ŠKODA, vznikla v letech 1966-1972 v téměř 3000 exemplářích. Šlo o první osobní automobil vyráběný na Novém Zélandu, a to na základě vozu ŠKODA OCTAVIA Super a s významnou podporou mladoboleslavské automobilky. U protinožců má i díky své navýsost účelné karoserii a pozoruhodným jízdním vlastnostem bez nadsázky kultovní charakter.

Kupé ŠKODA RAPID 135 z roku 1988 se od tří zástupců klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol liší samonosnou karoserií, v jejíž zádi pracuje lehký čtyřválec 1289 cm³/58 k (43 kW). Inovativní osmikanálová hlava válců umožnila spalovat i bezolovnatý benzín, také díky pětistupňové převodovce dosahoval RAPID tempa 150 km/h.

Bodensee Klassik 2019 odstartuje ve čtvrtek 2. května 2019 osmikilometrovým prologem v německém Friedrichshafenu. Následovat budou dvě denní etapy se startem stejně jako cíl umístěným v půvabném městě Bregenz, centru rakouské spolkové země Vorarlbersko. Páteční etapa dlouhá 291 km zavede účastníky po rakouském území do kraje vápencových Lechtalských Alp zpestřených řadou strážných hradů. V sobotu čeká klasické vozy 271 km na sever od Bregenze, německým regionem Allgäu, proslulým nedotčenou přírodou. Atraktivita rallye Bodensee Klassik spočívá i v náročnosti na přesnost průjezdu měřenými úseky. Bez precizní souhry řidiče se spolujezdcem by konto posádky rychle zatížily trestné body, udílené již za odchylky v řádu setin sekundy.

Datum zveřejnění

2.5.2019

Zdroj informací

ŠKODA AUTO a.s.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Otestujte Váš motor

MotorCheckUP
Zjistěte stav motoru Vašeho veterána!
Jednoduché, levné a kvalitní...

Oldtimer pro předplatitele

Oldtimer č. 274

Ve stopě Aloise Marka

Oldtimer č. 274 přináší velký příběh velkých vozů a velkých osobností spojených s velkou značkou. V hlavních rolích Tatra 2-603 B5 ve své...

Oldtimer č. 273

Mercedes-Benz W114/W115 STÁLE MLÁD

Hlavním materiálem vydání je příběh vozů Mercedes-Benz W114/W115, od jejichž představení letos uplynulo 50 let. Velký dokumentární článek s řadou...

Oldtimer č. 272

Příběh legendy ISO GRIFO

Hlavní materiál je věnován italským vozům ISO Grifo, a to u příležitosti letošního 55. výročí představení jejich prototypu A3/L. Kromě vzniku a...

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.6442 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál