Servind

Citroën slaví 100 let existence

Citroën slaví 100 let existence

Rok 2019 sice teprve začal, ale Citroën se na něj v zákulisí připravuje již celé měsíce. Důvodem je blížící se stoleté výročí jeho existence! Při přípravě oslav tohoto výjimečného výročí si organizátoři položili jednoduchou otázku: jak by asi chtěl zakladatel značky André Citroën sám oslavit 100 let své značky? Není pochyb o tom, že tento vizionář a vynálezce moderní komunikace (osvětlení Eiffelovky, průkopnické výpravy atd.) by si nepřál žádné běžné oslavy… Celý rok 2019 tak bude protkán akcemi a oslavami s mezinárodním rozměrem. Pojďme se podívat, co všechno odvážná koncepce nabízí…

Citroën bude svých 100 let existence slavit po celém světě a po celý rok 2019:

100 ZNAČKY, KTERÁ JE „INSPIRED BY YOU“

Citroën oslavuje 100 let značky, která je skutečně „people minded brand“, značky, která se vždy inspirovala lidmi a jejich způsobem života.

  • RETROMOBILE 2019 (6.–10. února, Paříž, výstaviště Porte de Versailles)
    Na toto oblíbené setkání milovníku automobilové historie Citroën připravil speciální stánek oslavující 100 let značky. Na ploše 1 200 m2 bude vystaveno 30 legendárních modelů rozdělených do 3 skupin:
  • 10 sériových vozů: Type A 10 HP, C3 5 HP, Traction Avant, Type H, 2 CV, DS 21 Pallas, Méhari, CX 25 Prestige, C6, Nové SUV C5 Aircross
  • 10 koncepčních vozů: C10, GS Camargue, Karin, Activa 1, Xanae, Osmose, C-Métisse, GTbyCitroën, Tubik, CXPERIENCE
  • 10 závodních vozů: Scarabée d’Or (Zlatý skarabeus), Petite Rosalie (Malá Rosalie), DS 21 z Marocké rallye 1969, SM z Marocké rallye 1971, 2 CV z Raid Afrique, ZX Rallye Raid, Xsara Kit Car, C4 WRC, C-Elysée WTCC, C3 WRC

Při této příležitosti bude vydán speciální sběratelský katalog k 100. výročí s historií těchto 30 modelů.

  • „DE GÉNÉRATION EN GÉNÉRATION“ („Z GENERACE NA GENERACI“) (od května na sociálních sítích):
    Vzhledem k tomu, že oslava stého výročí značky se neobejde bez připomenutí neochvějné podpory jejích nejvěrnějších zástupců, věnuje jim Citroën originální video: „DE GÉNÉRATION EN GÉNÉRATION“. Jaký je její princip? Rodiny, podniky a prodejci po celém světě, kteří jsou po generace značce Citroën věrní, promluví o své jedinečné oddanosti. Rozhovory, které budou ke zhlédnutí na sociálních sítích, ukáží, jaké nadšení vyvolává Citroën po celém světě.

  • STREET BURST DAY ( červen, tajné místo…)
    Vzhledem k tomu, že vůbec první Citroën (Type A) byl představen v Paříži v červnu 1919, značka si zvolila právě tento měsíc pro jedinečnou narozeninovou akci „STREET BURST DAY“. Název je fonetickou hříčku se slovem „Bithday“ a půjde o světovou premiéru, kdy značka zabere v noci ulici a zaparkuje zde 100 vozů Citroën zastupujících 100 let značky: modely od sběratelů a z muzea Conservatoire, ale také koncepční vozy ... Pro kolemjdoucí to bude bezpochyby překvapení, mimořádná výstava bude zdarma. A ti, kteří se na ni nedostanou, ji budou moci sledovat na sociálních sítích.

  • „CITROËN STORIES“ (od července na sociálních sítích):
    Francouzský novinář vyrazí s Novým SUV C5 Aircross na zahraniční cestu, během níž se bude setkávat s fanoušky značky Citroën, kteří jsou majiteli legendárních modelů. Budou se tak moci podělit o svou vlastní zkušenost se značkou Citroën a vyprávět jedinečný příběh svého vozu. Každá ze sedmi zemí, jež novinář navštíví, bude na sociálních sítích zastoupena jedním video rozhovorem.

  • „LE RASSEMBLEMENT DU SIÈCLE“ – „SETKÁNÍ STOLETÍ“ (19.–21. července, Ferté-Vidame, departement Eure-et-Loir) 
    Vyvrcholením oslav stého výročí bude „LE RASSEMBLEMENT DU SIÈCLE“, které iniciovali sběratelé značky (Amicale Citroën & DS France) ve spolupráci se sdružením Aventure Peugeot Citroën DS. Konat se bude na legendárním testovacím okruhu Ferté-Vidame (historické tajné místo, kde se vyvíjel především model 2CV). Toto mezinárodní setkání sběratelů slibuje, že se zapíše do historie více než 11 000 sběrateli, téměř 5 000 vystavenými vozy a až 50 000 návštěvníky očekávanými během tří dnů. Značka akci aktivně podpoří prostřednictvím speciální výstavy.

Více informací naleznete na stránkách sdružení CCC: https://citroencc.com.

  100 let vizionářské značky

Oslava stého výročí značky Citroën je také oslavou 100 let značky, která se nikdy nepřestala dívat do budoucnosti a vždy přicházela s inovativními řešeními splňujícími očekávání každé epochy. Sté výročí založení tak bude pro značku příležitostí, aby odhalila svou vizi budoucnosti automobilismu a představila 2 zcela nové koncepční vozy:

  • KONCEPČNÍ VŮZ č. 1 (únor)
    První bude odhalen v únoru a ve světové premiéře bude vystaven v únoru na ženevském autosalonu. Představí to, jak značka Citroën chápe budoucnost městské mobility.

  • KONCEPČNÍ VŮZ č. 2 (květen)
    Druhý bude odhalen v květnu a svou světovou premiéru si odbude na konferenci VivaTech v Paříži. V tomto případě půjde o ztělesnění ultrakomfortu podle Citroënu.

    100 let ikonické značky


    Oslava stého výročí značky Citroën je konečně oslavou více než jen značky. Je to pocta populární ikoně, symbolu odvahy, kreativity a francouzského způsobu života. Po celém světě je známá svými legendárními automobily, jedinečným způsobem komunikace a sportovními úspěchy. To vše formovalo po dobu 100 let jedinečnou identitu značky Citroën a oslava stého výročí bude i jejich oslavou:

  • NOVÁ VERZE REKLAMNÍ KAMPANĚ
    Reklamní kampaň Citroën přichází po první epizodě z března 2018 s novou verzí u příležitosti stého výročí. Již známý stopař se představí ve čtyřech nových situacích. Součástí kampaně jsou i nezapomenutelné osobnosti historie značky: slavný reklamní tvůrce Jacques Séguéla na palubě DS, ale také Sébastien Loeb ve svém voze Xsara WRC. Dlouhá verze nového mezinárodního klipu je k vidění na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Dd-K_ESteOo&feature=youtu.be

  • SBĚRATELSKÁ EDICE „ORIGINS“ (od května)
    Sběratelská edice „Origins“ je speciální řada modelů vyvinutá pro sté výročí značky, která bude v nabídce po celém světě. K dispozici budou modely Citroën C1, C3, kompaktní SUV C3 Aircross, Nový hatchback C4 Cactus, C4/Grand C4 SpaceTourer a C-Elysée. Sběratelská edice „Origins“ vyniká zejména specifickými odstíny a materiály, především bronzovými prvky, stejná barva se objevuje i na znaku „Origins since 1919“, který zdobí karoserii. Všechny modely jsou již k dispozici na objednávku ve Francii, s výjimkou modelů C1 a C3 Aircross, které budou uvedeny na trh ve 2. čtvrtletí.

  • VIRTUÁLNÍ MUZEUM „CITROËN ORIGINS“ V BARVÁCH OSLAV 100 LET OD ZALOŽENÍ (od ledna)
    Speciální stránky Citroën Origins (www.citroenorigins.cz), které byly spuštěny v roce 2016, se pravidelně doplňují. V současnosti jsou dostupné již ve více než 40 zemích a ve 23 jazycích. Toto virtuální muzeum značky nabídne v roce 2019 hned 5 nových modelů, představených ve 3D a se zvukem, celkově tak bude k vidění 79 vozů. Stránky, které se v lednu zahalí do barev oslav stého výročí, budou důležitým místem, které bude informovat o programu oslav. Budou tu k vidění i nové dočasné výstavy a hlavní akce, které značka naplánovala v rámci stého výročí, se zde představí ve fotografiích a videích.

  • NOVÉ PRODUKTY A HRAČKY CITROËN URČENÉ PRO OSLAVY 100. VÝROČÍ ZALOŽENÍ (od ledna)
    „Táta, Máma, Citroën“: André Citroën si přál, aby toto byla 3 první slova, která se děti naučí říkat, když ve 20. letech uvedl na trh řadu hraček Citroën. Na tu dobu šlo o nevídaný nápad, jehož hlavním cílem bylo, aby děti doma slýchaly jméno značky již od nejmenšího věku. Značka se rozhodla k 100. výročí tuto jeho iniciativu připomenout a uvádí na trh novou řadu produktů, které vizuálně připomínají grafiku Citroënu z 20. let: smaltované hrnky, karetní hry, pexeso a dokonce i 100 % Citroën vydání slavné hry Monopoly! Kromě toho značka uvede na trh miniatury starých modelů, které dodnes nebyly v nabídce k dispozici, stejně jako různá dárková balení určená pro sběratele, v nichž se mísí staré i současné modely.

  • OBCHODNÍ SÍŤ V BARVÁCH OSLAV 100. VÝROČÍ (od ledna)
    Prodejní síť Citroën se po celém světě zbarví zvenku i vevnitř showroomů do barev oslav 100. výročí značky, s využitím scénografické koncepce speciálně navržené pro tuto příležitost. Na orientačních značeních, vlajkách, bannerech, totemech i lepicích fóliích se objeví téma loga Citroën „Origins since 1919“ včetně bronzového rastru. V tomto duchu byla vytvořena také 3D socha „100 ANS“ („Sto let“). Atmosféra vytvořená v showroomech prostřednictvím těchto různých prvků bude dokonale podkreslovat modely sběratelské edice „Origins“. Novinky se budou po celý rok objevovat i v rámci pravidelných výstav historických vozidel.

  • SBĚRATELSKÁ KNIHA „100 ANS DE PUBLICITÉ CITROËN“ („STO LET REKLAMY CITROËN“) OD JACQUES SÉGUÉLY (duben)
    Citroën není 100 let znám jen svým know-how“, ale i svou reklamou, kterou André Citroën povýšil na umění. V době, kdy se konkurenti věnovali propagaci, on již nabízel moderní reklamu: osvětlení Eiffelovky, expedice polopásových vozů, dopravní značky, hračky Citroën ... Pro zvýšení povědomí jeho značky byly dobré všechny prostředky. Tato kultura odvážné komunikace zůstala v DNA značky pevně zakotvena. K této jedinečné historii se vrací v knize „Sto let reklamy Citroën“, vydané u příležitosti stého výročí, Jacques Séguéla, autor reklamních filmy značky z 80. let („Divoké šípy“, Visa GTi na letadlové lodi Clémenceau, AX na Velké čínské zdi atd.). Krásná a bohatě ilustrovaná kniha vyjde ve Francii na konci března a bude k dispozici také v angličtině a čínštině.
  • CITROËN RACING SLAVÍ 100 LET SPORTOVNÍCH ÚSPĚCHŮ
    Citroën neustále dokazuje svou náklonnost k překonávání rekordů a k dobrodružství, od prvního přejezdu Sahary, který zorganizoval André Citroën, po mistrovství světa v rallye WRC. Tým Citroën Racing se tak na oslavy stého výročí podívá z tohoto pohledu, a to prostřednictvím různých iniciativ, jako je nový design C3 WRC v barvách oslav výročí, který se představí v lednu na autosalonu v Birminghamu, krátký film o historii závodů s účastí Citroënu, jehož premiéra proběhne na výstavě Rétromobile (únor), dále zcela nový díl internetové série „Little Big Racing“ verze „vintage“ atd.

  • THE WORLD INSPIRED BY CITROËN’ (léto 2019)
    Oslava výročí je příležitostí pro slavné mezinárodní fotografy zviditelnit zajímavou cestou značku a její vozy. 100 fotografií z celého světa (Paris, Rome, Amsterdam, New York, Buenos Aires, Tunis, Tokyo) zdokumentuje minulost, současnost a budoucnost značky Citroen. Po svém zveřejnění na Instagramu a Facebooku se těchto 100 fotografií stane součástí výstavy v Monnaie de Paris (Paris 6ème) a bude přístupná v červenci a srpnu zdarma. Objeví se rovněž ve speciálním vydání prestižního časopisu IDEAT.

Datum zveřejnění

14.1.2019

Zdroj informací

Citroën

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2504 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál