Ženevský autosalon, který se koná od 7. do 17. března 2019, je pro Porsche historickou událostí: Přesně před 70 lety se právě tady, tehdy ještě jako mladá značka, představila poprvé mezinárodní veřejnosti. Nezůstalo pochopitelně jen u této vzrušující premiéry. V dalších desetiletí následovalo mnoho dalších s nejsportovnějšími modely své doby. Porsche zůstalo této tradici věrné až dodnes.
U příležitosti 70. jubilea ženevského debutu prezentuje výrobce sportovních automobilů osmou generaci své ikony 911 ve verzi Cabriolet*. Současně slaví další dva modely, 718 Cayman T** a 718 Boxster T** světovou premiéru.
Před 70 lety, 17. března 1949, byly v hlavní hale na malém stánku představeny modely 356 Coupé a 356 Cabriolet, sériově vyráběné v Gmündu. Odezva byla fantastická: oba sportovní automobily byly přijaty s nadšením. Úspěšné uvedení ve Švýcarsku položilo základní kámen pro další průlom prvních sériově vyráběných automobilů z Zuffenhausenu. Do roku 1965 bylo vyrobeno celkem asi 78 000 automobilů typu 356.
Ženeva si udělala své jméno jako největší autosalon světa především v šedesátých let dvacátého století. Stejně jako mnoho jiných výrobců prezentuje tady Porsche každoročně aktuální vývoj. Před 55 lety slavilo v Ženevě premiéru Porsche 904 Carrera GTS. Sportovní automobil s motorem uprostřed, navržený Ferdinandem Alexandrem Porsche vyvolá stejný obdiv tehdy i dnes: model 904 Carrera GTS platí za jeden nejkrásnějších sportovních automobilů značky Porsche všech dob.
To platí rovněž o Porsche 917, premiérově představeném na autosalonu v Ženevě v roce 1969. Tiskové oddělení ohlásilo nejvýkonnější závodní automobil té doby jako „jeden z nejvážnějších konkurentů ve vytrvalostních závodech na okruhu“. Přesně o 50 let později se v Porsche muzeu představuje model 917 s číslem podvozku 001 – zrestaurovaný do původního stavu z roku 1969.
Také při světové premiéře prvního modelu 911 GT3 se rozhoduje výrobce sportovních automobilů pro švýcarský autosalon. V roce 1999 zde představuje světovému tisku 911 GT3 výrobní řady 996 v arktické stříbrné barvě a světlomety tvaru „volského oka“. Ještě po dvaceti letech označuje zkratka GT3 legendu sportovního automobilu.
V roce 2014 ohlásil Porsche návrat do motoristického sportu a s ním - samozřejmě v Ženevě - světovou premiéru Porsche 919 Hybrid nejvyšší kategorie sportovních prototypů LMP1 pro FIA Mistrovství světa vytrvalostních závodů (WEC). Jeho nejslavnějším milníkem je 24 hodin Le Mans. Tehdy nově vytvořené předpisy pro WEC vyžadovaly inovativní hybridní pohon. Tak se stal 919 Hybrid se systémovým výkonem zhruba 1000 k zároveň výzkumnou laboratoří pro technologie budoucích sériových automobilů. Od roku 2015 do roku 2017 získává Porsche tým LMP s vozem Porsche 919 Hybrid tři celková vítězství v Le Mans v řadě, tři tituly v Mistrovství světa značek a tři tituly Mistrů světa v jednotlivcích.
Prototyp LMP1, představený v Ženevě, byl odvozen od Porsche 911 RSR s výkonem zhruba 470 k, nejostřejší závodní verze ikony sportovních automobilů. Oba závodní automobily, 919 Hybrid a 911 RSR startovaly v různých třídách WEC. Tím zahájila značka Porsche v roce 2014 nejrozsáhlejší program motoristického sportu ve své historii.
Před rokem, v roce 2018, ukázala společnost Porsche dvě novinky, které reprezentují nosné pilíře vlastní výrobní strategie: 911 GT3 RS*** se závodním sportovním podvozkem a atmosférickým čtyřlitrovým motorem o výkonu
383 kW (520 k) a koncepční studii plně elektrického „Cross Utility Vehicle“ (CUV). K vrcholům studie patří emocionální design s výraznými offroadovými prvky stejně jako inovativní koncept ovládání dotykovou obrazovkou. S hlubokou kapotou mezi silně zaoblenými blatníky nezapře přední část automobilu Mission E Cross Turismo příbuznost k Porsche 911. Koncept dlouhý 4,95 metru disponuje výkonem přes 600 k a pohonem 4x4. K jízdě připravený Mission E Cross Turismo navazuje na studii Mission E, kterou prezentovalo Porsche na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2015. Na podzim 2018 rozhodla dozorčí rada Porsche AG v Zuffenhausenu poslat Taycan Cross Turismo do sériové výroby.
* 911 Carrera S Cabriolet: kombinovaná spotřeba paliva 9,1 l/100 km; kombinované emise CO2 208 g/km;(1911 Carrera 4S Cabriolet: kombinovaná spotřeba paliva 9,0 l/100 km; kombinované emise CO2 207 g/km.
** 718 Cayman T: kombinovaná spotřeba paliva 8,1-7,9 l/100 km; kombinované emise CO2 186-180 g/km
** 718 Boxster T: kombinovaná spotřeba paliva 8,2-7,9 l/100 km; kombinované emise CO2 187-181 g/km
*** 911 GT3 RS: kombinovaná spotřeba paliva 12,8 l/100 km, kombinované emise CO2 291 g/km
Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly zjištěny v souladu s novou zkušební metodikou WLTP. V současnosti jsou ještě udávány hodnoty podle metodiky EU, odvozené z naměřených hodnot. Tyto hodnoty nejsou porovnatelné s hodnotami, naměřenými v souladu s dosavadní zkušební metodikou EU.
Více informací o oficiálních údajích spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v „Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně k dispozici u prodejců a u společnosti DAT.
7.3.2019
Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.