První Traction opouští výrobní halu v dubnu 1934. Jedná se o poslední vůz, který André Citroën uvede na trh před tím, než opustí společnost. Na vývoji vozu se podílí inženýr André Lefèbvre spolu s designérem Flaminiem Bertonim.
Traction je nižší a aerodynamičtější než ostatní vozy ve své době. Porušuje tehdejší vizuální i technologická dogmata, a to zejména s přesunem pohonu na přední kola, což mu vynáší legendární jméno „Traction Avant“. Nabízí velké množství inovací a je velkou inspirací pro automobilový průmysl. První vůz s celoocelovou samonosnou karoserií se vyrábí ve velkých sériích, je vybaven plovoucím motorem, který snižuje vibrace, a hydraulickými brzdami. Přináší skutečný požitek z jízdy. Je dostupný v mnoha verzích. Model z roku 1954 je vybaven hydropneumatickým zavěšením zadních kol pro bezprecedentní pohodlí. Jeho výroba, která dosáhla bezmála 760 000 kusů, skončí v roce 1957.
22.3.2019
Citroën