Servind

Zářící Automobilové klenoty

Zářící Automobilové klenoty

Druhý ročník přehlídky automobilové a motocyklové nádhery v pražském Golf Clubu Hostivař se setkal s velkým zájmem účastníků i veřejnosti. Více než stovku historických automobilů a motocyklů obdivovaly tisíce návštěvníků.

Golf Club Hostivař opět uvítal krásné historické automobily a motocykly. V unikátním spojení s přírodním prostředím byla k vidění vozidla reprezentující obdivuhodnou produkci domácích značek, tak těch slavných ale dnes už i zapomenutých z celého světa.

Do soutěže se v devíti třídách, které hodnotila odborná porota, zapojilo 54 čtyřkolových a 20 dvou- či tříkolových klenotů vyrobených v rozmezí let 1905 až 1983. Speciální porota mezi automobily vybírala i vítěze v hodnocení elegance ve třech třídách. Všechna přihlášená vozidla ukázala vynikající schopnosti a zručnost těch, kteří je udržují v provozu a připravili je tak, aby návštěvníci mohli obdivovat nejen krásu jejich vzhledu, ale i kouzlo zvuku jejich motorů.

K soutěžícím se v Golf Clubu Hostivař přidalo dalších 23 neméně perfektně renovovaných a udržovaných vozidel, které zazářily v českých a československých filmech či televizních seriálech. K vidění navíc bylo několik úspěšných účastníků soutěže 1000 mil československých.

Návštěvníci se nenechali odradit ani krátkou přeháňkou a vyčkali až na vyvrcholení celé akce v podobě velké promenády vozidel na červeném koberci spojené s předáváním cen těm nejlepším. V hodnocení podle očekávání se ziskem tří cen, včetně absolutních prvenství v hodnocení odborné poroty i v hodnocení elegance, dominoval unikátní vůz Lagonda V12 DHC z roku 1939, který zde ve světové premiéře představil František Kudela. Potlesk a uznání si zde ale zasloužili opravdu všichni.

Ředitel výstavy Jiří Martinka letošní Automobilové klenoty 2019 hodnotí: „Letošní Klenoty se nám vydařily. Přes všechny obavy bylo nakonec ideální počasí, diváci i naprostá většina vystavovatelů byli akcí nadšení. Měli jsme exponáty, které by obstály na výstavách mezinárodni úrovně, včetně několika světových výstavních premiér.

Potěšila mě osobní účast nejvýznamnějších českých a moravských sběratelů, kteří přijeli s opravdovými výstavními skvosty. Podařilo se nám nabídnout program, který nadchnul diváky, vystavovatele i odborníky.

Letos jsme rozdělili 19 různých ocenění, které byly založené na názoru odborné poroty, novinářů, sponzorů a diváků. Vybrat ty nejlepší exponáty mezi všemi klenoty bylo letos pro všechny extrémně obtížné - každý automobil a motocykl, který jsme vybrali k účasti na naší výstavě je tak již zároveň i vítězem.“

Ocenění

I. TŘÍDOVÉ CENY (CLASS AWARD) - CENY UDĚLOVANÉ ODBORNOU POROTOU

Automobily:

Antique Trophy - automobil vyrobený do 31. 12. 1918: Lorraine Dietrich VVM/CI, 1907 (Pavel Beran)
Prewar Trophy - předválečný automobil vyrobený po 31. 12. 1918: Lagonda V12 DHC, 1939 (František Kudela)
Postwar Trophy - poválečný automobil: Triumph 1800, 1947 (Mike a Martina Foremanovi)
Czech Trophy - český automobil: Praga Mignon, 1927 (Petr Sazima)
Preservation Trophy - nejzachovalejší automobil v původním stavu: Tatra 52 cabrio Sodomka, 1933 (Jiří Veleba)
CELKOVÝ VÍTĚZNÝ AUTOMOBIL (BEST OF SHOW) - Lagonda V12 DHC, 1939 (František Kudela)

Motocykly

Prewar Trophy - předválečný motocykl: Ariel Square Four, 1931 (Petr Brábník)
Postwar Trophy - poválečný motocykl: MV Agusta 175, 1955 (Jiří Staněk)
Czech Trophy - český motocykl: Praga BD, 1932 (Zdeněk Svoboda)
Preservation Trophy - nejzachovalejší motocykl v původním stavu: Indian Power Plus, 1921 (František Souček)

CELKOVÝ VÍTĚZNÝ MOTOCYKL (BEST OF SHOW): Ariel Square Four, 1931 (Petr Brábník)

II. CENY ELEGANCE - CENY UDĚLOVANÉ POROTOU ELEGANCE

Porota uděluje tři ceny elegance:

1. nejelegantnější cestovní automobil: Lagonda V12 DHC, 1939 (František Kudela)
2. nejelegantnější sportovní automobil: Zbrojovka Z4, 1934 (Robert Kubelka)
3. nejelegantnější filmový automobil: Adler, 1939 (Jaroslav Šebek)

III. SPECIÁLNÍ CENY

Ceny udělované sponzory, médii a veřejností

1. Cena Golf Hostivař: Aston Martin DB2 MK4, 1959 (Engine)
2. Cena ČSOB: Audi UW Front, 1933 (George Pandeyan)
3. Cena médií: Jaguar E-type, 1966 (Lubomír Novotný)
4. Cena veřejnosti - automobil: Citroen DS 21, 1972 (Petr Kottan)
5. Cena veřejnosti - motocykl: Praga BD 500, 1932 (Ludvík Cimburek)

Datum zveřejnění

24.6.2019

Autor

Vladimír Rybecký

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3004 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál