Společnost Honda se na 14. ročníku festivalu „Glemseck 101“, který se koná tento víkend v německém Leonbergu, dočkala širokého zastoupení. Pokračuje tak v oslavách pěti dekád existence řadových čtyřválcových motorů Honda, jejich součástí je kvalifikace na mezinárodní závod Sprint International mezi Alexem Politou, jezdcem IDM, a Connorem Cumminsem, závodníkem z Isle of Man TT.
50 let od zahájení prodeje modelu CB750, který bývá označován za první superbike, Honda rovněž navázala na oslavy odkazu modelů CB s řadovými čtyřválci, a to soutěží německých dealerů značky v úpravách vlajkové lodi řady Neo Sport Café, modelu CB1000R. V rámci on-line hlasování na kanálech sociálních médií společnosti Honda a v průběhu show byl vítězem vybrán dealer Kummich Honda se svým „Monoposto“ – elegantním přepracováním modelu CB1000R zahrnujícím hluboké černomodré barevné schéma, klasické žluté logo s křídlem Honda, zkrácený přední blatník a na míru vyrobený vysoký výfuk ve stylu scramblerů.
Na počest původního modelu CB750 vznikl Starrider – radikální úprava modelu CB750 v původním barevném schématu Candy Gold, poháněná oxidem dusným, od bratrů Bena a Liona Ottových z Mnichovské úpravářské dílny Motoism.
Zlatým hřebem akce Glemseck 101 je série sprintů na asfaltové trati o délce 1/8 míle, která kdysi tvořila součást 11 km dlouhého závodního okruhu Solitude, na němž se do poloviny 60. let minulého století konaly závody Formule 1 i Mistrovství světa v závodech motocyklů. O titul bojuje šestnáct závodníků v šesti kategoriích, a to ve formátu „vítěz postupuje“.
V letech 2017 a 2018 značku Honda v závodě Sprint International zastupovali vícenásobní mistři světa Freddie Spencer a Mick Doohan. V letošním ročníku se v unikátním sobotním „kvalifikačním kole“ utkali v závodě muže proti muži Alex Polita, jezdec IDM z týmu HRP Motorsport na „Yokozuna“ – své vlastní úpravě CB1000R – a vícenásobný vítěz závodu Isle of Man TT Connor Cummins, který usedl na stroj CB1000R-adical navržený a sestavený firmami Gannet Design a dealerem Honda, společností Fuhrer Moto.
Do nedělního závodu Sprint International postoupil Alex Polita, který je z IDM známý svými rychlými starty, a který v 16členné skupině závodníků vybojoval skvělé třetí místo a doplnil tak úspěchy svých předchůdců z let 2017 a 2018.
Níže jsou uvedeny podrobnější informace o všech sedmi úpravách strojů Honda vystavených na největším evropském motocyklovém festivalu:
Stroj Yokozuna, který si Alex Polita vyrobil ve své vlastní úpravářské dílně, byl navržen speciálně pro účast v závodě na letošním Glemseck 101. Kromě použití vyztuženého jednostranného kyvného ramene prodlouženého o 5 cm je stroj Yokozuna oděn do ručně tepaného hliníku, a to včetně velkého kotouče s nápisy „Yokozuna“ na zadním kole původního CB1000R – vše s cílem zdůraznit kartáčované hliníkové designové prvky sériového stroje. Pro co nejlepší rovnováhu na závodní trati byl Politův stroj vybaven větším (o tři zuby) zadním a menším (o jeden zub) předním ozubeným kolem.
Yokozuna (název označuje nejvyšší úroveň v japonských zápasech sumo) používá přední vidlici a tlumič upravené německým IDM týmem Honda Holzhauer Racing. Motor o výkonu 107 kW byl ponechán beze změn, jeho výkon však na závodní trať přenáší závodní spojka HRP a slickové pneumatiky a výfukové plyny jsou odváděny ručně vyrobeným otevřeným výfukem s uspořádáním jedna-tři upevněným na platformě Light Tech.
Model CB1000R-adical navrhl Ulfert Jansson z Gannet Design a vyrobil jej Stefan Fuhrer z firmy Fuhrer Moto, bývalý mechanik a současný dealer značky Honda, který stál za vítězstvím v Mistrovství světa v kategorii 125 cm3 z roku 2005. Pilotoval jej Connor Cummins, vícenásobný vítěz závodu Isle of Man TT a pravidelný účastník festivalu Glemseck 101.
CB1000R-adical, jenž vznikl počátkem roku 2019, již stačil vyhrát soutěž švýcarských dealerů značky Honda v úpravách modelu CB1000R Neo Sports Café. Vyznačuje se spoustou zajímavých designových prvků, nejmodernějšími technologiemi a je opatřen speciálním sedmivrstvým kamuflážním lakem od Waltera Oberliho.
Vzhledem ke snaze o co největší snížení hmotnosti je CB1000-Radical vybaven unikátními karbonovými koly Rotobox, přední vidlicí CeraCarbon Racing a speciálními ozubenými koly z uhlíkových vláken. Agresivní vzhled i celkový dojem z CB1000R-adical dotváří světlomet, který byl snížen a posunut o 60 mm vpřed, a také napodobenina spodního krytu motoru evokující CBR600RR.
Podobně jako u stroje „Yokozuna“, také v tomto případě zůstal motor nedotčen. Výfukové plyny jsou odváděny lehkou koncovkou Akrapovic z titanu a uhlíkových vláken.
Tuto limitovanou edici modelu CB1000R vyrábí společnost Honda ve svém závodě v italském městě Atessa a je omezena na 350 kusů. Stroje Limitované edice, které se budou prodávat ve Francii, ve Španělsku, v Německu a v Itálii, jsou opatřeny trikolórovým lakem inspirovaným barvami týmu HRC, doplněny díly z uhlíkových vláken a děleným výfukem z projektu SC Project.
Společnost Kummich Honda tento stroj charakterizovaný speciálním hlubokým černomodrým barevným schématem s klasickým žlutým retro logem Honda doplnila ukazateli směru Motogadget, černými řídítky LSL, nádržkami na kapaliny Rizoma, oplétanými hadicemi, zkráceným předním blatníkem, výfukem ve stylu motocyklů scrambler s prodlouženým krytem a bočními panely s gravírovanými nápisy „Monoposto“ a „Kummich“.
Na oslavu 60 let účasti značky Honda v závodech Grand Prix společnost Buselmeier svoji úpravu CB1000R ozdobila výfukem SC Project, zadní konzolu R&G, kryty ozubených kol Fechter, zatmavenými LED ukazateli směru Kellermann Rhombus, kryty páček Probike a brzdovými hadicemi s ocelovým opletem. Na vyšších řídítkách jsou upevněna zrcátka Ferrara II a stroj je opatřen unikátním barevným schématem inspirovaným závody Grand Prix.
Úpravě modelu CB1000R od Fischer & Bohm dominuje jasně červený práškově lakovaný rám kombinovaný se stříbrnou kapotáží. Podobně jako u stroje společnosti Buselmeier, také zde byly použity tmavé LED ukazatele směru Rhombus, zatímco řídítka, páčky a brzdové hadice pocházejí od společnosti Spiegler. Vzhled přední části doplňují nádržky a koncovky řídítek Rizoma, zatímco v případě zádi jsou to výfuk Akrapoviċ a zkrácená zadní konzola.
Věrný mantře značky Motoism „Made in the Shade“, Starrider je vybaven zakázkovou karbonovou nádrží a kryty zadního kola, kompletním LED osvětlením a unikátním zadním pomocným rámem svařovaným technologií WIG. Matně černý stroj je opatřen moderními ovládacími prvky a minimalistickými digitálními hodinami. Klasický motor z modelu Honda CB750 je tak obklopen ultra-moderním designem.
Alex Polita je v současnosti čtvrtý v německém mistrovství IDT, přičemž do konce ročníku zbývají dvě kola. Další závod se pojede v nizozemském Assenu od 6. do 8. září.
Glemseck 101 je evropský motocyklový festival, který se koná v německém Leonbergu a kterého se účastní desetitisíce návštěvníků, kteří po celý víkend žijí „duchem 101“ (Spirit of the 101). Letos se konal již 14. ročník.
Glemseck je synonymem německé tradice motocyklových závodů. Až do 60. let minulého století se legendy motoristického sportu se dvěma i čtyřmi koly účastnily vzrušujících duelů na legendární závodní trati Solitude kolem Glemsecku. Glemseck 101 je třídenní festival, který si klade za cíl tuto tradici zachovat a zprostředkovat ji širšímu publiku. Vstup pro návštěvníky je bezplatný, akce je otevřena všem značkám a všem typům strojů z jakékoliv motocyklové „scény“.
Hlavním centrem dění jsou míli dlouhý padok a „mezinárodní vesnice“, kde je možné najít úpraváře a kluby z celé Evropy. Unikátní setkání spojuje motocyklovou historii Glemsecku, místní sponzory a dealery, i atrakce v podobě motocyklového sprintu na 1/8 míle, či živé hudby po celý víkend.
7.9.2019