Ke konci letošního roku míří k obchodním partnerům a přátelům českého a slovenského Servindu zcela nový nástěnný kalendář pro rok 2021.
„Vůbec poprvé jsme se pustili do přípravy a tisku vlastního kalendáře Servind. Poté, co se Standox rozhodl opustit myšlenku kalendáře v tradiční podobě, neváhali jsem ani chvíli a pustili se do práce. Chtěli jsme vytvořit něco úplně jiného, než jsme našim zákazníkům doposud každoročně věnovali. Něco šokujícího a přesto krásného. Vznikla tak myšlenka vzdát hold starým dopravním prostředkům, které zůstaly opuštěny a zapomenuty v nejrůznějších končinách nádherných přírodních scenérií. Nevědomky tak dnes vytvářejí umělecká díla, vyhledávaná fotografy po celém světě. Spojení rzi a dopravních prostředků nepatří do našeho každodenního profesního života, ba právě naopak, protože proti korozi zarytě bojujeme, ale rádi se pokocháme těmito původně neplánovanými expozicemi na uměleckých fotografiích,“ říká vedoucí marketingu a produktového managementu ve společnosti Servind Tomáš Cafourek.
Opuštěná torza vozů a dalších dopravních prostředků, zasazená do kouzelných zákoutí přírody v Evropě a Americe, nabízejí nevšední pohled na rez, se kterou byste se na vašich čtyřkolých miláčcích nechtěli setkat ani náhodou.
Na lednovém motivu, najdete v promrzlé lednové krajině malé sportovně-elegantní kupé. Směrovky zasazené pod nárazník prozrazují modernizovanou verzi Fiatu 850 Sport Coupé z března 1968. Proti klasické osm set padesátce se odlišoval nejenom sportovně střiženou karoserií, ale také zvětšeným objemem motoru na 905 cm3 a zvýšeným výkonem na 52 k, díky němuž dosahoval maximální rychlost 148 km/hod. Souběžně s ním byla ve stejném roce představena atraktivní otevřená varianta Spider.
Fascinující srpnový záběr vznikl ve východní Kalifornii v „městě duchů“ Bodie, které ročně navštíví desetitisíce turistů. Původně zlatokopecký tábor se díky bohatým nalezištím zlata stal v druhé polovině 19. století známým centrem hazardu a prostituce. Po vytěžení ložisek zde však život postupně upadal, až se město stalo v polovině 20. století zcela opuštěným. V Bodie se díky suchému horskému vzduchu zachovalo 170 dřevěných budov z období zlaté horečky, ale i několik automobilových torz z meziválečného období.
V severské přírodě ojíněného prosince pózuje legendární SAAB 96 z roku 1969 v provedení pro USA. Spolehlivé, odolné a houževnaté vozy byly oblíbeny nejenom v každodenním běžném provozu, ale proslavil je, díky mnohým vítězstvím v závodech mistrovství Evropy v rallye, švédský jezdec Eric Carlsson. Devadesát šestka se dokonce ve své době prodávala i u nás. V soutěžích a závodech tehdy ještě Československé socialistické republiky ji tehdy vodil Zdeněk Treybal.
Září a babí léto je prosvícené slunečními paprsky, jež rozzářily BMW E28, druhé generace řady 5, která byla vyráběna v letech 1981 až 1988. Měsíc říjen se chlubí v dřívějších časech v horách tak žádaným rumunským terénním vozem ARO M461, produkovaným v letech 1968 až 1975. Opuštěné a samotné zůstalo v ponuré atmosféře uprostřed lučních travin a kvítí. Zapadaný listím odpočívá kultovní Volkswagen Brouk uprostřed listopadového motivu.
Jak bylo zmíněno již dříve, kalendář nenabízí však jenom automobily, ale i další dopravní prostředky jako je třeba lokomotiva zapomenutá uprostřed pouště nebo pásový zemědělský stroj ponechaný svému osudu uprostřed dávno neobdělávaného pole.
25.11.2020
Servind