Servind

Continental: Technologie, které mění svět již 150 let

Continental: Technologie, které mění svět již 150 let

U příležitosti 150. výročí přichází Continental s krátkou ukázkou toho, jak přispěl k rozvoji mobility. Vývoj v globální technologickou společnost, která vznikla v roce 1871, přináší prostřednictvím fascinujících obrázků a příběhů, které vás provedou cestou od jejího vzniku až po současnost. Každý obrázek přináší unikátní příběh – od nadšených zaměstnanců společnosti Continental při práci po technologie, které nám pomohou v dopravě budoucnosti.

Vydejte se spolu s námi do historie společnosti, která svými technologiemi doslova předjížděla dobu.

Continental udržuje pneumatiky v pohybu

Ne všechny pneumatiky jsou stejné. Ještě na počátku 20. století se všechny pneumatiky Continental pro jízdní kola a automobily vyráběly ručně, v hannoverském závodě v ulici Vahrenwalder Strasse, zatímco dnes se pneumatiky Continental vyrábějí v 16 zemích.

Časy se mění a výroba nyní probíhá výhradně pomocí automatizovaných nebo částečně automatizovaných výrobních procesů. Tímto způsobem se vyrábějí všechny pneumatiky v portfoliu – od těch nejmenších až po ty největší.

Nejmenší pneumatikou v celém vyráběném sortimentu s průměrem pouhých 105 mm je pneumatika MH 20 pro vysokozdvižné vozíky. Oproti tomu největší pneumatika, nazývaná Continental DumperMaster, má průměr 206 cm a používá se na nakládačích a těžebních vozidlech.

Testování kdysi a dnes

Již v roce 1920 zaměstnanci společnosti Continental pečlivě testovali elasticitu a pružnost automobilových hadic. Obzvláště vysoká pevnost v tahu byla rozhodujícím kritériem pro stanovení standardu kvality pryžového materiálu. Pro kontrolu těchto vlastností bylo vozidlo s hmotností 1 275 kg připevněné k hadici Continental a zvednuto do vzduchu pomocí jeřábu. Během tohoto testu se hadice natáhla na 8,6 násobek své délky a poté se vrátila do své původní velikosti. Pokud guma prošla tímto testem, považovala se za úspěšnou.

I dnes platí vysoký standard kvality jako nezbytný k zajištění bezpečnějších výrobků, efektivnější práce a udržitelnějších procesů. Pravidelně je třeba testovat nejen automobilové hadice, pneumatiky, ale i elektronické výrobky, jako jsou řídicí jednotky karoserie, které se v současnosti řadí mezi nejvýkonnější počítače ve vozidle. Samozřejmě, dnes vypadá kontrola kvality úplně jinak než v roce 1920. Je vícestupňová a kontinuální. Každá fáze výroby pneumatik – od prohlídky surovin až po expedici hotových pneumatik – je předmětem probíhajícího řízení kvality. Hotové pneumatiky z výroby procházejí vícestupňovou kontrolou – po vizuální a rentgenové kontrole následuje ještě test uniformity. Pneumatiky jsou do distribučního skladu odeslány až poté, co úspěšně projdou všemi kontrolami a inspekcemi.

Srdce společnosti Continental bilo pro mobilitu v minulosti stejně jako dnes

Continental se stal průkopníkem ve svém oboru již v roce 1892, kdy začal vyrábět pneumatiky pro jízdní kola. Nový typ pneumatik umožňoval bezpečnou a pohodlnou jízdu přes dlažební kostky – jako například ty, které byly položeny kolem závodu na Vahrenwalder Strasse v roce 1899.

Společnost Continental i dnes připravuje cestu k udržitelné mobilitě budoucnosti. Se svým testovacím vozem Cube (zkratka pro Continental Urban Mobility Experience) bude testovat mobilitu bez řidiče na celém světě, což představuje základ budoucích technologií. Toto autonomní vozidlo, ovládané pomocí aplikací, se používá na výzkum osobní dopravy v Japonsku, Číně, Singapuru a v USA.

Cílů autonomní elektrifikované dopravy je mnoho: snížit městské dopravní zácpy, nehody, znečištění ovzduší nebo třeba vyřešit nedostatek parkovacích míst, a snížit tak zatížení měst navzdory zvyšujícímu se počtu obyvatel.

V neustálém spojení

Počátkem 50. let 20. století postavila společnost Continental na svou dobu vysoce moderní budovu na náměstí Königsworther Platz, která měla být jejím novým podnikovým sídlem. Tehdejší telefonní ústředna v tomto sídle umožňovala rychlou a efektivní komunikaci se zákazníky z celého světa i uvnitř expandující společnosti.

Od svého založení před 150 lety se v této oblasti změnila společnost pravděpodobně nejvíce: komunikace dnes probíhá na mnoha různých úrovních. Zaměstnanci společnosti Continental pracují mobilně a svižně – s pomocí nejnovějších digitálních technologií. Tuto technologickou vybavenost a vysokou digitalizaci procesů společnost ocenila hlavně začátkem roku 2020, s příchodem celosvětové pandemie Covid-19.

Transformace zemědělství – když lidé a stroje pracují ruku v ruce

Společnost Continental vyvíjí produkty pro zemědělství již více než 80 let. Když se v polovině 20. let 20. století na pole valily první zemědělské traktory s pneumatikami, v čele byl Continental. Kromě pneumatik pro traktory společnost vyráběla také strmé dopravní pásy. Produkty a řešení pro dopravní techniku zůstávají i dnes důležitou součástí portfolia společnosti Continental.

Sklizeň akru pšenice přitom trvala na počátku 20. století čtyřem mužům asi týden. V dnešní době udělá moderní kombajn tuto práci za půl hodiny.

Mnohé zemědělské stroje jezdí na pneumatikách Continental a jsou vybaveny ozubenými a klínovými řemeny, jakož i přenosovými řemeny od společnosti ContiTech. Aby byly pracovní procesy v terénu ještě efektivnější a udržitelnější, Continental se věnuje také vývoji inteligentních řešení pro smart zemědělství – od dronů až po robotické systémy.

Automatizace – Continental představuje další krok směrem k Průmyslu 4.0

V polovině 20. let zaměstnával Continental okolo 14 500 lidí. V mnoha výrobních oblastech, jako je například výroba dopravních pásů, byla nutná precizní manuální práce. V závodě v Hannoveru provedli mnoho výrobních kroků lidé – nikoli stroje. Ačkoliv výrobní řetězce v průběhu času prošly zásadními změnami, zaměstnanci mají i nadále rozhodující význam v úspěchu společnosti. Mnoho systémů ve společnosti Continental pracuje nyní automatizovaně, ale lidé jsou stále potřební ke sledování těchto procesů. Výrobce pneumatik se do jisté míry nadále spoléhá na manuální práci – například pneumatiky pro závodní kola se stále vyrábějí ručně.

Continental AG

Continental vyvíjí pokrokové technologie a nabízí služby pro udržitelnou a provázanou mobilitu lidí a jejich majetků. Technologická společnost, založená roku 1871, nabízí bezpečná, účinná, inteligentní a cenově dostupná řešení pro vozidla, stroje, dopravu a přepravu. V roce 2019 dosáhla společnost Continental obratu 44,5 miliardy eur a v současné době zaměstnává více než 232 000 zaměstnanců v 59 zemích světa.

Divize pneumatik má v současnosti 24 výrobních a vývojových míst po celém světě. Jako jeden z předních světových výrobců pneumatik, který zaměstnává kolem 56 000 zaměstnanců, generovala v roce 2018 tržby ve výši 11,4 miliardy eur. Continental se v oblasti výroby pneumatik řadí mezi technologické leadery a nabízí širokou řadu produktů pro osobní i nákladní vozy a pro jednostopá vozidla. Prostřednictvím neustálých investic do výzkumu a vývoje zásadním způsobem přispívá k zajištění nákladově efektivní a ekologické mobility zákazníků. Portfolio divize pneumatik obsahuje také služby, zaměřené na obchod s pneumatikami a jejich použití ve flotilách, stejně jako digitální systémy řízení pro pneumatiky nákladních vozidel.

Continental AG je v České republice zastoupen výrobními a prodejními jednotkami v Adršpachu, Brandýse nad Labem, Jičíně, Otrokovicích, Ostravě, Horšovském Týně a také sesterskou společností Vitesco Technologies ve Frenštátě pod Radhoštěm, Trutnově a v Ostravě. Slovenskou republiku zastupují výrobní závody Púchov, Zvolen a Dolné Vestenice. Koncern Continental AG zaměstnává v České republice a na Slovensku  na 17 200 zaměstnanců. Do portfolia společnosti patří pneumatiky značek Continental, Barum, Semperit, Matador a General Tire.

Datum zveřejnění

18.2.2021

Zdroj informací

Continental AG

Fotogalerie

Výběr jazyka

Oldtimer Messe Tulln 2024

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2641 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál