BIDaCLASSICS

Maserati slaví výročí modelu A6G 2000

Maserati slaví výročí modelu A6G 2000

Při plánování své budoucnosti vychází Maserati ze svých kořenů: z hodnot, jako je výjimečnost, jedinečný design a 100% italská DNA, které se i dnes odráží ve vozech značících začátek zcela nové éry značky. V tomto duchu oslavuje Maserati 70. výročí vozu A6G 2000.

První A6G 2000 ze série vozů A6 totiž vznikl přesně před 70 lety, tedy v únoru 1951. Značka Maserati vyráběla vozy série A6 v letech 1947 až 1956 a pojmenované byly na počest Alfieriho Maseratiho (odtud písmeno A v názvu). Číslo 6 označuje typ motoru (řadový šestiválec).

Nový model nahradil sportovní vůz ze série A6 1500 a jeho jméno odkazuje na lité železo (neboli „ghisa“) klikové skříně („G“) a na zdvihový objem 2000 ccm.

Potřeba zvýšit výkon v reakci na obecný trend na italském trhu, který vyžadoval výkonnější vozy – mimo jiné i v důsledku zlepšující se ekonomické situace země – vedla značku Maserati k proměně dvoulitrového motoru A6GCS a plnému využití potenciálu podvozku A6.

Zvýšení zdvihového objemu motoru v porovnání s předchozím modelem A6 bylo dosaženo díky precizní konstruktérské práci na vrtání a zdvihu řadového šestiválcového motoru. Vylepšený motor se zdvihovým objemem 1954,3 ccm dosahoval v závislosti na konečném nastavení výkonu 90 až 100 koní, což umožnilo rychlost až 180 km/h a jasně dokazovalo kvalitu a sportovní duši vozů Maserati.

Turin Motor Show v roce 1950

Výstava Turin Motor Show v roce 1950 poskytla scénu pro působivé uvedení vozu A6G 2000 na trh a značka Maserati ho zde prezentovala ve dvou verzích: 4sedadlovém 2dveřovém sedanu v designu Pininfarina a v kabrioletu od designéra Pietra Frua.

V letech 1950 až 1951 bylo vyrobeno šestnáct těchto vozů – devět s karosérií Pininfarina a pět kabrioletů a kupé od Pietra Frua. Alfredo Vignale vyrobil pouze jediný vůz, dvoutunové kupé A6G 2000 s jeho typickými sportovními stylistickými prvky.

Pohon na zadní kola, převodovka se čtyřmi stupni a zpátečkou a jednoduchá třecí spojka doplnily vlastnosti nového vozu A6G 2000, k nimž patří i nezávislá přední náprava a zadní náprava s pevnou osou a listovými pružinami. Hydraulické bubnové brzdy na všech čtyřech kolech a ocelová nebo paprsková kola doplňovaly pečlivé řemeslné provedení a technologické inovace, které z tohoto vozu určeného jen pro několik vyvolených udělalo ikonu motoristické scény tehdejší doby.

Jedinečnost, sportovní duch a italské konstruktérská dovednost jsou středobodem DNA značky Maserati, a i dnes je můžeme pozorovat v nových modelech se špičkovými technologickými řešeními, které budou charakterizovat nadcházející léta.

Přestože je značka Maserati v základu inovativní, při plánování své budoucnosti vychází z odkazu své minulosti.

Maserati S.p.A.

Značka Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou na první pohled rozeznatelné díky své výjimečné osobnosti. Jejich styl, technologie a přirozená exkluzivita dokáží uspokojit i zákazníky s nejnáročnějším a nejvytříbenějším vkusem a v automobilovém průmyslu po celém světě jsou vždy dávány za vzor. Jde o automobily s tradicí a každý nový vůz znovu vymezuje design, výkon, pohodlí, eleganci a bezpečnost italských sportovních vozů dostupných na více než sedmdesáti trzích světa. Ambasadorem dědictví Maserati je její vlajkový vůz Quattroporte, sportovní sedan Ghibli, který je nyní k dostání i v hybridní verzi a je prvním elektrifikovaným vozem značky s trojzubcem ve znaku, a Levante, první SUV od Maserati.

Všechny modely se vyznačují těmi nejkvalitnějšími materiály a výjimečnými technickými řešeními.  Jedná se o kompletní řadu včetně benzínových motorů V6 a V8, 4válcového hybridu a dieselových pohonných jednotek V6 s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Prestiž této řady se nedávno ještě zvýšila představením nové kolekce Trofeo, do které patří modely Ghibli, Quattroporte a Levante s výkonným motorem V8 s 580 koňskými silami. Na špičce řady je pak nový supersporotvní vůz MC20 s přelomovým motorem V6 Nettuno a technologiemi vycházejícími z vozů F1, které jsou nyní poprvé dostupné i pro pohonné jednotky standardně vyráběných vozů. V současnosti se vozy Maserati vyrábí ve třech závodech: Ghibli a Quattroporte se vyrábí v závodě Avvocato Giovanni Agnelli Plant (AGAP) v turínském Grugliascu a vůz Levante v turínském závodě Mirafiori. Nový supervůz MC20 se vyrábí v Modeně v historickém závodě Viale Ciro Menotti.

Datum zveřejnění

24.2.2021

Zdroj informací

Maserati

Fotogalerie

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Žil jsem s justicí

Výběr jazyka

Page generated in 0.3452 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál