Servind

Bora slaví padesátiny: Nejrockovější model Maserati z pera Giorgetta Giugiara

Bora slaví padesátiny:  Nejrockovější model Maserati z pera Giorgetta Giugiara

1971: Zlatý rok rock-and-rollu, který ovládly hvězdy, jako byl David Bowie, Led Zeppelin a Pink Floyd, byl také rokem zrození vozu Maserati Bora. Vůz charakteristický svými elegantními zužujícími se liniemi s futuristickou a hluboce „rock-and-rollovou“ duší debutoval před 50 lety na Ženevském autosalonu.

Vliv Maserati Bora se vine historií značky až do dnešních dní, které jsou úsvitem nejnovější kapitoly příběhu vozů s trojzubcem ve znaku. První silniční vůz Maserati s motorem vzadu uprostřed představoval zároveň první vůz s klíčovými vlastnostmi, kterými se všechny modely Maserati vyznačují dodnes: výjimečnost, sportovní duch a vynikající design.

V duchu revolučního trendu předchozích let v oblasti závodních vozů Formule 1 požádala značka Maserati Giorgetta Giugiara z firmy Italdesign, aby navrhl sportovní vůz s motorem vzadu uprostřed, s vylepšeným výkonem, designem, pohodlím a bezpečností. Silueta vozu Bora zdůrazňuje jeho čistě aerodynamickou a sportovní duši doplněnou o elegantní detaily. Jedním z mnoha prvků, díky kterým je vůz na první pohled rozpoznatelný, jsou „mrkací“ čelní světlomety snižující aerodynamický odpor.

Vůz Bora dosahoval rychlosti až 280 km/h a výjimečně agilní reakce motoru poskytovaly skvělý požitek z řízení.

Konstrukce vozu byla prací Giulia Alfieriho, kdežto autorem aerodynamických a stylingových prvků byl Giorgetto Giugiaro. Bora představovala vůz proudnicového tvaru s futuristickým přesahem, který určoval trend dokonale ikonického rock-and-rollového ducha 70. let.

Maserati S.p.A.

Značka Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou na první pohled rozeznatelné díky své výjimečné osobnosti. Jejich styl, technologie a přirozená exkluzivita dokáží uspokojit i zákazníky s nejnáročnějším a nejvytříbenějším vkusem a v automobilovém průmyslu po celém světě jsou vždy dávány za vzor. Jde o automobily s tradicí a každý nový vůz znovu vymezuje design, výkon, pohodlí, eleganci a bezpečnost italských sportovních vozů dostupných na více než sedmdesáti trzích světa. Ambasadorem dědictví Maserati je její vlajkový vůz Quattroporte, sportovní sedan Ghibli, který je nyní k dostání i v hybridní verzi a je prvním elektrifikovaným vozem značky s trojzubcem ve znaku, a Levante, první SUV od Maserati.

Všechny modely se vyznačují těmi nejkvalitnějšími materiály a výjimečnými technickými řešeními.  Jedná se o kompletní řadu včetně benzínových motorů V6 a V8, 4válcového hybridu a dieselových pohonných jednotek V6 s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Prestiž této řady se nedávno ještě zvýšila představením nové kolekce Trofeo, do které patří modely Ghibli, Quattroporte a Levante s výkonným motorem V8 s 580 koňskými silami. Na špičce řady je pak nový supersporotvní vůz MC20 s přelomovým motorem V6 Nettuno a technologiemi vycházejícími z vozů F1, které jsou nyní poprvé dostupné i pro pohonné jednotky standardně vyráběných vozů. V současnosti se vozy Maserati vyrábí ve třech závodech: Ghibli a Quattroporte se vyrábí v závodě Avvocato Giovanni Agnelli Plant (AGAP) v turínském Grugliascu a vůz Levante v turínském závodě Mirafiori. Nový supervůz MC20 se vyrábí v Modeně v historickém závodě Viale Ciro Menotti.

Datum zveřejnění

15.3.2021

Zdroj informací

Maserati

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2728 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál