Na polích, v přístavech, na letištích: speciální pneumatiky od společnosti Continental se používají v široké škále aplikací. Jejich dlouhá historie je také významnou kapitolou mezinárodních průmyslových dějin.
Pláštěnky, termosky, pneumatiky pro kola a povozy: toto byly hlavní produkty v portfoliu společnosti Continental v roce 1871 po založení společnosti v Hannoveru. Dnes, o 150 let později, je společnost Continental jedním z největších světových dodavatelů pokrokových technologií týkajících se mobility a je také jednou z nejdůležitějších mezinárodních technologických společností, jejichž rozmanité produkty udržují svět v pohybu. K tomu již zhruba sto let významně přispívají i speciální pneumatiky pro širokou škálu průmyslových a zemědělských aplikací. Zemědělské, těžební, dopravní a těžká nákladní stroje jsou po celém světě obouvány na pneumatikách, které jsou dnes vyvíjeny a vyráběny v divizi "Commercial Specialty Tires" společnosti Continental.
Ještě předtím, než postupující industrializace vyžadovala stále větší škálu speciálních pneumatik, patřily koně a povozy k nejdůležitějším dopravním prostředkům 19. století. Společnost Continental proto vyrobila "návleky na kopyta" - speciální gumu, která měla zabránit klouzání koní na zledovatělém povrchu. Když Carl Benz v roce 1886 zaregistroval svůj patent na první automobil se spalovacím motorem, historie nabrala nový směr: první pneumatika s duší byla vyvinuta ve Francii v roce 1889.
Společnost Continental identifikovala zemědělský sektor jako důležitý trh již na začátku svého působení. Mnohé západoevropské země např. jako Německo byly v té době především zemědělské. V roce 1917 vyrobil Henry Ford první traktor v USA, který je v mnohém srovnatelný s dnešními modely. O deset let později se zemědělské traktory tohoto typu stávaly v Evropě stále populárnějšími. Velkou výzvou pro traktory bylo, že musí být bezpečné při jízdě v terénu i na silnici. V té době to nebylo možné při běžných pneumatikách. Společnost Continental zareagovala a v roce 1928 představila traktorovou pneumatiku T2 ™ - první evropskou pneumatiku pro zemědělství. Zatímco dříve bylo při přechodu z pole na cestu často nutné vyměňovat železné žebrované kola za elastické pneumatiky, novější modely pneumatik bylo možné používat již plnohodnotně na všech površích.
Pro přepravu stále těžších nákladů byly však třeba i pneumatiky, které splňovaly speciální požadavky. Ve výrobních halách a skladech, v námořních přístavech a překládání nákladů na kontejnery vzrůstaly nároky nejen na materiál - ale také na pneumatiky. Předchozí modely pneumatik často už nestačily. V roce 1920, dva roky po skončení první světové války, byla uvedena na trh první elastická celogumová pneumatika.
Po skončení druhé světové války se oblast manipulace s materiály tzv. "Material Handling" stala obzvláště důležitou oblastí podnikání společnosti Continental. "Speciálních strojů a dopravních prostředků bylo stále více a zvýšila se zákonitě i potřeba speciálních pneumatik," říká Matthias Müller, současný manažer produktové "material handling" řady. Zavedení standardizované europalety v roce 1961 vedlo k obnovenému rozmachu v průmyslu. O pět let později společnost Continental představila první pneumatiku s názvem ContiSuperElastic ™ (CSE), která dodnes charakterizuje toto produktové portfolio.
Rok 1955 se ukázal jako mimořádně důležitý rok pro oblast speciálních pneumatik Continental. V západním světě zažívalo zemědělství velký rozmach: pouze v Německu bylo v tom roce registrovaných téměř 100 000 traktorů, což bylo více než kdykoliv předtím. Společnost Continental představila v témže roce zemědělskou pneumatiku AS Farmer ™. Její nový tvar dezénu měl širší tvar, což se projevilo především ve výrazně vylepšených záběrových vlastnostech. Trakce na všech druzích půdy se tak zvýšila o 20 procent.
Norimbergské letiště bylo otevřeno také v roce 1955. Šlo o první skutečné mezinárodní letiště v Německu po skončení druhé světové války. Společnost Continental i zde vycítila příležitost a dnes je jediná, která nabízí kompletní portfolio pneumatik pro letiště. Společnost vyrábí speciální pneumatiky pro všechna vozidla, která jezdí na letišti - tahače letadel, cisterny a protipožární vozidla, transportéry zavazadel a osobní autobusy. Jednou z pneumatik často používaných na letišti je industrální vzdušnicová radiální pneumatika ContiRV20 ™, která má speciální žebrovaný dezén, který eliminuje vibrace.
Přístavní průmysl a intermodální překladiště se stali stejně důležitým obchodním segmentem i pro pneumatiky zn. Continental. Zde portfolio rostlo v souladu s rostoucím objemem zboží a surovin přepravovaných po moři. Společnost Continental dnes nabízí komplexní produktové portfolio se speciálními řešeními pro všechny myslitelné nakládací a vykládací stroje působící v hlavních světových kontejnerových přístavech a překladištích. Model ContainerMaster + ™, který se mimo jiné používá v přístavech pro kontejnerové překladače a manipulátory, se ukázal být skutečně všestranný.
Díky progresivnímu vývoji byly zemědělské pneumatiky stále populárnější. V 90. letech společnost Continental rozšířila svou přítomnost na trzích Evropy a Severní Americe, a stala se rovněž dodavatelem pro první výbavu velkého počtu výrobců zemědělských vozidel na celém světě. V roce 2004 byl segment zemědělských pneumatik prodán a licence na výrobu a prodej zemědělských pneumatik značky Continental byla převedena na CGS / Mitas.
Společnost Continental zaznamenala v 90. letech také další růst v sektoru "material handling". V roce 1991 sjela z výrobní linky v závodě v Korbachu 1,5-miliontá pneumatika typu CSE a do roku 2000 se vyrobilo 3,5 milionu pneumatik tohoto typu. Portfolio CSE bylo dříve rozšířené v letech 1994/95 a zahrnovalo CSE Robust SC 15 ™.
V roce 2017 se společnost Continental vrací na trh se zemědělskými pneumatikami pomocí prémiových radiálních pneumatik Tractor70 ™ a Tractor85 ™. Ve stejném roce společnost otevřela nový závod na výrobu zemědělských pneumatik v portugalském Lousadu. Od té doby aktualizované portfolio zahrnuje i prémiovou radiální pneumatiku TractorMaster ™, robustní model s nízkým opotřebením, který si díky vysoké úrovni komfortu vede dobře jak v terénu, tak i na silnici.
Obzvláště náročnou a důležitou oblastí použití pneumatik pro společnost Continental je těžební a stavební průmysl. Společnost čelí této výzvě již mnoho let. Na konci 90. let společnost Continental vstoupila na trh se svou první vlastní radiální pneumatikou Earthmoving EM3 ™ OTR a od té doby neustále rozšiřuje svůj sortiment. Pneumatiky na staveništích a v dolech musí pracovat optimálně v různých povětrnostních podmínkách - ve vlhkém prostředí, v vedrech, v mrazu, ale také na rozmanitých površích - na písku, různých druzích podloží, ale i v blátě nebo na štěrku. Taková speciální pneumatika z portfolia Earthmoving společnosti Continental může mít průměr až 2,20 metru a hmotnost až jednu tunu.
Extrémní podmínky vyžadují vysokou životnost a výkonnost speciálních pneumatik a v budoucnu budou ještě náročnější. Společnost Continental ve snaze poskytnout zákazníkům možnost sledování svých produktů, spoléhá stále více na digitální monitorování pneumatik. Nabízí systémy ContiPressureCheck ™, ContiConnect Yard ™ ContiConnect ™ Live. Pomocí jednotky se údaje o tlaku a teplotě v pneumatikách odesílají v reálném čase do cloudu prostřednictvím centrální telematické jednotky. ContiConnect ™ Live navíc používá GPS pro přenos polohy vozidla a na zaznamenávání provozních hodin pneumatik. Správci fleetů tak mají rychlejší a pohodlnější přehled o stavu vozidel bez ohledu na jejich polohu. Vyhodnocováním informací mohou fleetů snížit prostoje, mají nižší náklady na údržbu a mohou prodloužit provozní dobu. Je to tedy ideální řešení pro budoucnost.
Od prvních elastických pneumatik z pevné gumy v roce 1920 až po výrobu speciálních pneumatik pro přístavní jeřáby, pro zemědělské stroje nebo pro širokou škálu stavebních strojů a strojů na vrtání tunelů - speciální pneumatiky Continental vždy hrály klíčovou roli při psaní důležitých kapitol mezinárodní průmyslové historie za posledních 100 let.
18.5.2021
Continental