Servind

Vzhůru do Evropy

Vzhůru do Evropy

Dne 26. července obdržel elektricky poháněný nákladní automobil Foton iBlue evropský certifikát typového schválení celého vozidla WVTA od německé nezávislé zkušební, inspekční a certifikační organizace TÜV Rheinland, která je rovněž jednou z určených technických služeb pro WVTA.

Certifikát dokládá, že nákladní vůz Foton iBlue kompletně splňuje vysoké standardy dle nařízení EU a může být vyvážen do zemí a regionů v rámci Evropské Unie i mimo ni, které certifikaci WVTA vyžadují. Jedná se o první evropský certifikát, který společnost Foton získala pro elektrické nákladní vozidlo. Certifikát WVTA umožňuje vstup automobilů na evropské trhy a až do změny příslušné směrnice nebo samotné konstrukce automobilu je akceptován v celé Evropské unii bez dalšího testování.

Pro udělení certifikátu WVTA prošel Foton iBlue testováním více než 30 položek včetně EMC, specifikace elektrické bezpečnosti, NVH, upozornění na vybočení z jízdního pruhu a pokročilého nouzového brzdění.

Vozidlo využívá vysokokapacitní akumulátor s vysokou hustotou energie od největšího světového producenta akumulátorů společnosti CATL a motor s permanentními magnety PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor). Dokáže plně vyhovět technickým požadavkům na rozjezdové zrychlení 0-30 km/h, zrychlení při předjíždění 30-50 km/h a rozjezd do kopce a může se pochlubit pokročilou strategií rekuperace brzdné energie či jízdním režimem ECO, který se přizpůsobí různým jízdním podmínkám a zajišťuje vyšší účinnost a o 10 % delší dojezd.

Celé vozidlo bylo podrobeno také přísným testům akumulátoru, motoru a elektronického řídicího systému a více než osmi stovkám statických kontrol. Míra klesání dojezdu při nízkých teplotách je maximálně 35 % a provozní účinnost vozidla zvyšuje také vysoká schopnost přizpůsobení aktuálním podmínkám. Po dokončeném testování odolnosti na trase 100 000 km je zaručena i bezpečnost celého vozidla.

Kromě elektrických nákladních vozidel od společnosti Foton získaly certifikaci WVTA také její plně elektricky poháněné autobusy, které byly už v dubnu letošního roku nasazeny do provozu na Novém Zélandu.

Na prahu globální éry nízkouhlíkového vývoje uvedla společnost Foton na trh také další produkty s plně elektrickým a vodíkovým pohonem, které se uplatnily ve vnitrostátní autobusové dopravě, flotilách školních autobusů či letištní kyvadlové dopravě po celém světě.

Úspěšným získáním certifikace WVTA pro elektrické nákladní vozidlo Foton iBlue si nyní zajistila také přístup na nejnáročnější evropský trh.

Technické detaily

Délka 5960 mm, rozvor náprav 3360 mm, pohotovostní hmotnost 2500 kg, celková hmotnost 4500 nebo 6000 kg.

Lisovaný nýtovaný rám, přední náprava kovaná s listovými pery a stabilizátorem, řízení s elektrickým posilovačem. Bezpečnostní prvky: ABS+EBD/ECS/TCS/HSA/BA.

Akumulátor 80 kWh. Rychlé DC nabíjení 1,5 hodiny, pomalé AC 12-14 hodin.

Trakční elektromotor 300 kW při 12 000/min

Největší rychlost 95 km/h

Datum zveřejnění

04.08.2022

Zdroj informací

Foton

Foto: Foton

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2494 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál