Servind

Citroën a Asterix

Citroën a Asterix

Citroën, Pathé, Trésor Films a Editions Albert René oznámily partnerství na filmu Asterix a Obelix: Říše středu. Tento celovečerní film, který produkují společnosti Pathé, Trésor Films a Les Enfants Terribles a režíruje Guillaume Canet, vstoupí do francouzských kin 1. února 2023. V  Čechách bude mít premiéru den poté, 2. února 2023.

Pro Citroën se jedná o nový druh spolupráce, kdy byl speciálně pro tento film vytvořen a postaven „concept chariot“ – koncepční kočár, což bylo pro značku něco zcela nového. Designerské týmy Citroënu, které se na projektu podílely od samého počátku, zvládly tento úkol za tři měsíce, zatímco doba mezi skicou a realizací konceptu obvykle trvá jeden rok.

„Setkání těchto dvou legend francouzské kultury prostě muselo být výjimečné. Mezi týmem Citroënu a filmovým štábem Asterixe panoval od počátku vzájemný respekt. Naskytla se nám neuvěřitelná příležitost vytvořit a postavit první ‚concept chariot‘ od nuly a práce na tomto projektu nás velmi bavila! Výsledkem je óda na legendární vůz 2CV, který reprezentuje Citroën v celé jeho kráse,“ prohlásil Pierre Leclercq, šéfdesigner značky Citroën.

Legendární „Kachna“ je díky své rozpoznatelné siluetě po celém světě součástí francouzského kulturního dědictví. Ve filmu Asterix a Obelix: Říše středu je „concept chariot“ novou interpretací vozu 2CV s výraznými odkazy na svět našich galských hrdinů. Designérské týmy Citroënu do něj otiskly základní hodnoty značky – komfort, technologie a odvážný styl – ve stylu Asterixe. Výsledkem je charakteristická linie, kterou lze rozpoznat od všech ostatních, se střešním oknem, světlomety inspirovanými galskými přilbami, které ovládají světlušky posílené kouzelným lektvarem, a koly z recyklovaných štítů se slavnými dvojitými šípy.

„Concept chariot“ se ve filmu objevuje v několika sekvencích. Pasáž, v níž se hrdinové chystají opustit svou vesnici a vydat se do Číny, ukazuje sehranou skupinu, která se vydává vstříc velkému dobrodružství. Kovomatix představuje před cestou „kočár“ Obelixovi a předvádí mu inovace, kterými ho vybavil, aby zajistil hladký průběh cesty. Později, když Caesarova armáda dorazí do Číny, je u vjezdu do země první reklamní billboard propagující nejlepší dopravní prostředek té doby: 2CV, impozantní chariot vyrobený v Galii a tažený dvěma koňmi. Jedná se o narážku na slavný reklamní spot Citroënu natočený na čínské zdi.

A nakonec, aby se zdůraznila síla tohoto partnerství, ožívá i nové logo Citroënu, které pro tuto příležitost dostalo křídla z Asterixovy přilby.

Ze zákulisí

Tato spolupráce probíhala i mimo kamery. Citroën poskytl filmovému štábu Asterixe během natáčení flotilu 10 elektrifikovaných automobilů: tři vozy ë-C4, tři plug-in hybridy C5 Aircross, dva vozy ë-SpaceTourer, jeden Ami a jeden ë-Jumpy. Citroën se rovněž podílel na vzhledu dobíjecích stanic pro tyto vozy v místech natáčení v Bry-sur-Marne a Brétigny-sur-Orge

Klíčovým aspektem při natáčení tohoto filmu byla udržitelnost. Vozový park elektromobilů, který poskytl Citroën, byl součástí snahy filmového štábu o dekarbonizaci. Štáb současně spolupracoval s agenturou, která zavedla určitá opatření, aby co nejvíce omezila plýtvání. Kostýmy byly například znovu použity k jiným účelům a kartonové krabice byly recyklovány, čímž se ušetřily dvě tuny dřeva. Také všechny dřevěné bedny daroval štáb dvěma městským farmám v regionu Ile-de-France.

„Pro Pathé je to první natáčení s tak velkým elektrickým vozovým parkem. Kromě vozů nám Citroën pomohl také s instalací dobíjecích stanic ‚Toutelectrix‘ v barvách filmu Asterix. Mnozí z nás se samozřejmě museli tomuto způsobu mobility přizpůsobit, ale náš tým se s touto výzvou vypořádal na výbornou. Na základě této úspěšné zkušenosti jsme přesvědčeni, že se nám podaří tento systém zopakovat i při našich dalších produkcích,“ uvedl Yohann Stoll, ředitel oddělení Brand Partnerships & Sponsoring společnosti Pathé Films.

Partnerství jako žádné jiné

Citroën a Asterix jsou dvě jména, která jsou nedílnou součástí francouzské kultury. Společnost Citroën, kterou v roce 1919 založil André Citroën, se zapsala do historie automobilového průmyslu od modelu Traction přes 2CV až po CX. Citroën dnes dláždí cestu mobilitě zítřka nekonformním „objektem mobility“ Ami a svým nejnovějším koncepčním vozem Oli. Asterix je komiksový seriál, který v roce 1959 vytvořili v časopise Pilote scenárista René Goscinny a kreslíř Albert Uderzo. Veškerá práva na dobrodružství malého galského bojovníka vlastní a spravuje nakladatelství Éditions Albert René. Společnost vydává komiksy a stojí za novými projekty na motivy Asterixe, zejména hrané i kreslené filmy. Dosud se prodalo 385 milionů knih ve 111 jazycích a dialektech po celém světě.

První filmovou adaptací Asterixe byl v roce 1967 celovečerní film Asterix a Galové režiséra Raye Goossense. K dnešnímu dni má sága o Asterixovi na kontě 15 hraných a kreslených filmů seriálů, které ve Francii navštívilo více než 25 milionů diváků a celosvětově jich bylo přes 70 milionů. Sága se značkou Citroën sdílí neuvěřitelnou schopnost spojit všechny diváky se smyslem pro nespoutané komedie, neboť je jednou z mála automobilových značek, které k předávání svých sdělení využívají neotřelý humor.

A konečně, dlouhá cesta Asterixe a Obelixe do Číny připomíná cestu vozů Citroën do Asie, známou také jako Žlutá expedice, která probíhala od 4. dubna 1931 do 12. února 1932 a propojila Bejrút s Pekingem. Po přejezdu Sahary a tzv. Černé expedici to byla třetí podobná automobilová cesta svého druhu, kterou značka Citroën zorganizovala.

Datum zveřejnění

17.12.2022

Zdroj informací

Citroën

Fotogalerie

Výběr jazyka

1000 mil 2025

Facebook

Naše Projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3049 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál