Servind

Exkluzivní premiéra při Legendách

Exkluzivní premiéra při Legendách

Mercedes-Benz na akci Legendy 2023 veřejnosti poprvé představí nový sedan Třídy E (W214). Třída E je pojmem ve vyšší střední třídě již více než 75 let. Nová generace udává směr vývoje v rámci přechodu od spalovacích motorů na elektrický pohon. Maska chladiče s trojrozměrným designem má podle výbavové linie progresivní nebo klasický styl. Vůz vyniká špičkovou aerodynamikou, displejem MBUX Superscreen, pokročilými funkcemi autonomní jízdy a elektrifikovanými spalovacími motory včetně čtvrté generace plug-in hybridního pohonu.

Polovina variant bude mít čtvrtou generaci plug-in hybridního pohonu. Jak vznětové, tak zážehové motory jsou vybaveny inteligentním mildhybridním systémem ISG, který kombinuje funkce startér-generátoru. Nová Třída E bude za příplatek k dispozici se sadou Engineering, která zahrnuje systém vzduchového pérování AirMatic s plynule nastavitelnými tlumiči ADS+ a řízením zadních kol. Novinkou je digitální ovládání ventilačních otvorů, které je součástí volitelné automatické klimatizace THERMOTRONIC. Systém automaticky nastavuje výdechy ventilační soustavy vpředu podle požadovaného stylu ventilace. Výdechy lze polohovat také obvyklým způsobem manuálně.

Prodej nové třídy E v Evropě bude zahájen během léta, první vozy v ČR se očekávají na podzim 2023

Před uvedením na trh bude na Legendách představeno i EQE SUV, které přináší řadu inovací luxusního EQS SUV, a přitom zejména díky kratšímu rozvoru a natáčecí zadní nápravě nabízí jízdní agilitu a obratnost. Novinka nabízí prostornou karoserii, špičkovou dynamiku i bezpečnost a dojezd až 596 km. Dynamický charakter EQE SUV je umocněn dvojicí verzí od Mercedes-AMG - prvních plně elektrických SUV sportovní divize. EQE SUV patří mezi nejprostornější zástupce své třídy. Jedná se již o čtvrtý vůz na nové platformě, určené výhradně pro elektromobily. Modulární koncept pohonu umožňuje nabízet EQE SUV s rozsahem výkonu od 180 do 505 kW (u verze Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV).

Obě atraktivní novinky doplňují premiéry z Affalterbachu: hybridní Mercedes-AMG C 63 S E Performance s pohonným ústrojím o výkonu 500 kW (680 k) a vrcholný Mercedes-AMG S 63 E Performance i jeho historický předchůdce – rudý závodní 300 SEL 6,8 AMG, jehož původní provedení v roce 1971 startovalo ve 24 hodinách ve Spa.

Třída E jako dlouholetý úspěšný příběh

Mercedes-Benz vyrobil od roku 1946 již více než 16 milionů vozidel vyšší střední třídy. Třída E je jednou z legend a její historie sahá až k samým počátkům značky.

Model 180 (W 120) z roku 1953, který je známý i svou přezdívkou „Ponton“, zavedl nové technické a tvarové prvky, jednalo se o první vůz značky s tříprostorovou samonosnou karoserií.

V roce 1961 následovaly čtyřválcové verze řady „Křídlák“ (W 110).

V roce 1968 znamenala vyšší střední třída „Kraťas“ (Strich 8; W 114/115) další významný krok.

Nástupnická modelová řada 123 byla od roku 1976 ještě úspěšnější.

Modelová řada 124 vyráběná v letech 1984 až 1995 nesla od poloviny roku 1993 poprvé označení Třída E. Tvář s dvojitými světlomety a inovativní technika byly charakteristickými znaky modelové řady 210 uvedené na trh v roce 1995.

Třída E modelové řady 211 byla představena na začátku roku 2002. Třídy E modelových řad 212 (sedan a kombi) a 207 (kabriolet a kupé) následovaly v roce 2009. Mercedes-Benz Třídy E modelové řady 213 oslavil svůj debut v roce 2016, a od roku 2017 byl poprvé k dispozici také ve verzi All-Terrain. V nabídce jsou navíc kupé a kabriolety modelové řady 238.

Datum zveřejnění

15.5.2023

Zdroj informací

Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2647 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál