Servind

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně zvítězila v jejím absolutním pořadí a zaznamenala tak po dlouhých 13 letech vítězství pro české barvy v domácí soutěži evropského šampionátu historiků. Také druhá posádka týmu Jan Bejvl s Janem Hlistou se mohla radovat z výrazného úspěchu.

Velmi nevlídné šumavské zimní počasí, dokonce s občasnými sněhovými přeháňkami, přivítalo téměř 75 soutěžních posádek letošního ročníku Historic Vltava Rallye soupeřících částečně v evropském, ale i českém šampionátu historických vozů. Soutěž měla na programu celkem dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce 145 kilometrů. Vlivem několika havárií startujících posádek, daných extrémní obtížností tratě, však byly tři měřené úseky v délce 32 kilometrů nakonec zrušeny.

Právě posádky započítávané do klasifikace seriálu FIA European Historic Rally Championship se již v pátek postaraly na velmi náročné trati o dramatické souboje, které se však bohužel neobešly bez vážných havárií. Zejména o průběžné vedení v absolutní klasifikaci soutěže se tak rozhořel ostrý souboj. V něm měla nejprve navrch maďarská posádka Érdi – Kerék, která zvítězila v loňském ročníku. Doslova v patách mu však byla posádka týmu ACCR Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou, která však soutěž začala s mírným respektem. Pořadí se ale obrátilo v odpoledních a večerních rychlostních zkouškách, kdy Štajf dokázal výrazně zrychlit a odsunul do té doby vedoucího Érdiho na druhou příčku se ztrátou téměř 9 sekund.

Sobotní ráno však trochu naznačilo, že společná cesta Štajfa a Havelkové za šumavským triumfem by mohla být o něco snazší, neboť z bojů odstoupili po technické závadě největší soupeři, Maďaři Érdi s Kerékem na Fordu Sierra. S celkem sedmi vyhranými rychlostními zkouškami a velmi vyrovnaným výkonem poté dovezli Štajf s Havelkovou svoji skvěle připravenou Toyotu Celica GT-Four vítězně na cílovou rampu v Klatovech. Se zlatými poháry tak přicházejí pro české reprezentanty rovněž první cenné mistrovské body do evropského šampionátu historiků.

„Máme oba s Veronikou z vítězství velkou radost, protože se jednalo skutečně o velmi těžkou soutěž z pohledu obtížnosti tratě i panujícího počasí. Právě vytrvalý déšť určil použití pouze mokrých pneumatik na celý závod. Pneumatiky na sucho jsme měli obuté jen na testovací zkoušce, naopak připravené zimní jsme nakonec nevyužili. V pátek jsme k bojům na trati přistoupili nejprve opatrněji, ale postupně jsme se zrychlovali. Toyota jela skutečně skvěle, děkuji mechanikům za její přípravu.“ řekl v cíli Vojtěch Štajf a dodal: „Pokud jsme chtěli myslet na vítězství, museli jsme být maďarské posádce Érdi – Kerék stále nablízku. Během pátečního večera ale přišla možnost zaútočit na vedení v soutěži, a to se nám podařilo. Na první sobotní ranní erzetě jsme ještě hodně tlačili na výkon, protože jsme o technickém problému maďarských soupeřů nevěděli. Po zbytek dne až do cíle jsme už ale měli situaci plně pod kontrolou. Chceme však také vyjádřit upřímnou lítost na smutnými následky havárií během obou soutěžních dnů.“

Z velmi kvalitního výsledku se v cíli radovala i druhá posádka týmu ACCR Racing21 Jan Bejvl s Janem Hlistou. V klasifikaci českého šampionátu historiků skončili na pátém místě a na cílově rampě si převzali poháry za vítězství v pro rok 2024 v EHRC nově vypsaných kategoriích FWD (vozy s předním náhonem) a Trofeji 1600 (vozy s objemem válců do 1600 cm³). „Byla to strašně těžká soutěž, ale mám z ní dobrý pocit. My jsme si v pátek pořádně zazávodili jen na dvou erzetách, protože ostatní museli pořadatelé soutěže po haváriích na trati zrušit. Já jsem klatovským rodákem, a tak jsem mohl zejména v sobotu alespoň trochu využít znalosti zdejšího prostředí za volantem naší Fiesty. Teď musíme s mým navigátorem a týmem Racing21 nastavit náš další sportovní program,“ prozradil v cíli spokojený Jan Bejvl.

Datum zveřejnění

23.4.2024

Zdroj informací

racing21

Fotogalerie

Výběr jazyka

Oldtimer Messe Tulln 2024

Facebook

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2448 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál