Servind

Dakarská kachna strávila rok s fanoušky. Dakar 2026 vynechá a projde přestavbou pro Dakar 2027

Dakarská kachna strávila rok s fanoušky. Dakar 2026 vynechá a projde přestavbou pro Dakar 2027

Citroën 2CV DUCKAR a posádka Holická–Engová v nadcházejícím roce vynechají Dakar Classic 2026. Příští rok zasvětí péči o fanoušky, přestavbě závodního vozu a přípravě na návrat v roce 2027.

Český tým DUCKAR tvořený posádkou Barbora Holická – Lucie Engová, oznámil, že se nadcházející rallye Dakar Classic 2026 tentokrát nezúčastní. Legendární Citroën 2CV „Kachna“ tak bude mít po celý rok pauzu od písečných plání i kamenitých strání. Tým se rozhodl soustředit na technické vylepšení vozu, setkávání s fanoušky a přípravu na Dakar 2027. A především na zajištění potřebných financí.

„Dakar“ po celý rok

Dakar není jen závod. Je to ultimátní zkouška odolnosti lidí, odvahy i techniky. A to nejen během samotné soutěže, ale hlavně po celý zbytek roku.

„Chodíme do zaměstnání a po pracovní době nezbude moc času na další aktivity, které jsou pro přípravy Dakaru potřeba. Zbylý čas ze dne tak musím efektivně rozdělit – mezi dílnu a jednání s partnery, bez kterých se neobejdeme, dále pak fyzickou přípravu, vytváření obsahu na sociální sítě, projekty spojené s týmem DUCKAR, setkávání s fanoušky… dále příprava eventů a akcí, kde se prezentujeme, obsluha e-shopu s merchem atd. A pak už zbývá málo času na další důležité věci, jako jsou odpočinek a rodina. Bez toho a bez našich partnerů, kteří nám neustále pomáhají a drží při nás, to nejde. Letos jsme se i proto rozhodli dát si pauzu, abychom mohli auto skutečně doladit, připravit se a příště bojovat nejen o to, abychom dojeli, ale i o zajímavé umístění,“ vysvětluje Barbora Holická, pilotka oblíbené kachny DUCKAR v pop-artových barvách umělce Josefa Rataje.

Rok s fanoušky

Rok 2025 byl pro tým velmi aktivní. DUCKARky se zúčastnily řady akcí s fanoušky nejen po celé republice, ale několikrát vyrazily také reprezentovat na zahraniční akce a setkání, kde se vůz a závodnice staly symbolem komunity francouzských vozů, radosti a nadšení pro výzvy. Fanoušci ocenili možnost spatřit auto ošlehané Dakarem na vlastní oči nebo si do něj dokonce sednout. „Je to taková malá odměna, kterou můžeme fanouškům za jejich neutuchající podporu, někdy i finanční, dopřát,“ říká navigátorka Lucie Engová.

Závodní technika potřebuje úpravy

Letošní fanouškovská sezóna byla velmi intenzivní, což ubralo čas na technické úpravy vozu. To se promítlo i do rozhodnutí Dakar 2026 vynechat. V roce 2026 ale nebude tým zahálet. Precizně plánuje přestavbu vozu a spoustu akcí.

„Auto je v tuhle chvíli prakticky plně funkční, ale musíme se zaměřit na věci, které nás v uplynulé sezóně trápily. Jedním z problémů pro dvoumotorové auto byl písek v zadní spojce. Zadní setrvačník, prostor spojkové lamely a přítlačáku je otevřený a jemňoučký pouštní písek každý den skoro odstavil spojku u zadního motoru. Děvčata tak mívala problém dojet do bivaku po pískových etapách. My jsme pak prakticky každou noc museli zadní motor vyndat a spojku důkladně čistit. Musí se taky předělat výfuky, aby se lépe odvedlo teplo, nebo vést jinudy spojkové lanko k zadnímu motoru, které nás také letos několikrát potrápilo. Trochu si chci pohrát i s podvozkem a stabilizovat náklony. Jinak to auto je skvělé. Chová se perfektně, je plně funkční a v Česku jezdí naprosto bez problémů. Musíme se ale připravit pro jiné podmínky.“ říká Tomáš Neruda, hlavní mechanik týmu a současně konstruktér dvoumotorové kachny.

Zase ty finance…

Soukromý tým, přestože je malý a skromný, je závislý na financích od partnerů. Účast na Dakar Classic je totiž velmi nákladná. Toto bude platit i pro Dakar Classic 2027, kdy o účasti týmu rozhodne podpora sponzorů a partnerů.

„To je druhá stránka Dakaru a bohužel ta náročnější. Klíčové je sehnat peníze. Náš celý tým tohle dělá srdcem, tudíž všichni pracují bez honoráře a svou účast na Dakaru si platí ze svých úspor. Nejsou to malé částky a já ke klukům a Lucce cítím obrovskou úctu, že do toho takto jdou. Stále tu ale jsou náklady na startovné, cestu, vybavení, doprovodné auto a pak samotné závodní auto a náhradní díly. Náklady se v porovnání s velkým závodem mohou zdát zanedbatelné, ale pro nás je i milion obrovská suma. A to z výplat za rok nestihnu našetřit. Partnerům za jejich podporu ale umíme nabídnout velkou pozornost, kterou DUCKArka a náš tým strhává.“ říká pilotka a současně manažerka týmu, Bára Holická.

V rámci dalších příprav na Dakar čekají tým také další setkání s fanoušky, účasti na motoristických akcích a soutěžích a různé společenské akce a přednášky.

DUCKAR v záběru kamer

V roce 2026 se tým kromě uvedených aktivit chystá také na spolupráci na natáčení filmového dokumentu o své cestě. Ve spolupráci s Filmovou akademií Miroslava Ondříčka v Písku (FAMO) natočí student Sebastian Fiala o DUCKARu dokumentární filmový projekt. Ten ukáže zákulisí příprav, dobrodružství i sílu lidského odhodlání.

„DUCKAR má duši a příběh, a my ho chceme ukazovat lidem, stejně jako inspirovat a motivovat další v plnění svých snů. Dakar Classic 2027 bude pro nás velký návrat,“ doplňuje Lucie Engová, navigátorka týmu.

Tým DUCKAR má na rok 2026 mnoho plánů a fanoušci motorsportu nebo veteránů se mají na co těšit!

Datum zveřejnění

11.11.2025

Zdroj informací

Stellantis

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

Naše Projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.391 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál