Vážení čtenáři, znalci historických vozidel. Začátkem roku si dáváme různá předsevzetí, kujeme nové plány. Přestože ze zkušenosti víme, že nám na konci roku nevyjde úplně vše, je dobré si dávat vysoké cíle. Říká se, že moderní doba je o změnách a o rychlosti a právě historie poskytuje takové uklidnění bez stálého pachtění. to se týká i časopisu Oldtimer. Nápadů v redakci máme hodně, plánů ještě víc, ale budou se všechny líbit i vám? V tiráži uvádíme všechny potřebné kontakty na nás a těšíme se na vaše podněty. Pozitivní i negativní. Vaše reakce, to je něco, jako v restauraci "děkuji", nebo "ta polvka byla studená". Zaplatit se musí, ale říct, zda jsme to nepřesolili, nebo se někdo v kuchyni flákal a přinesl vychladlý oběd, to bude mít za následek lepší oběd zítra. A naše restaurace je flexibilní, můžete si přinés i vlastní dochucovadla.
Od jednoho čtenáře jsem obdržel e-mail, že při čtení časopisu (konkrétně se to týkalo článku o autobusu Tatra pana Koutka) zapomněl vystoupit z metra. Tak by to mělo být s každým článkem a znám to z vlastní praxe. Cestou do zahraničí se zastavím u všech benzínových pump, dokud nekoupím všechny veteránské časopisy. Večer na hotelu s časopisem v ruce je pro mne často zajímavější, než si vychutnat večeři v restauraci.
Ale ne vždy je tomu tak. Minulý týden jsem se setkal v jedné vídeňské restaurauci s organizátory maďarského Concours ďelegance (strana 37) a domlouvali jsme mediální spolupráci. Dohodli jsme i speciální cenu pro české účastníky a již nyní máme několik zájemců. V dalším čísle o tom napíšeme více.
Mezi plány z Maďarska jsem zaslechl známý hlas a podle bílé hřívy, kterou znám z projíždějící bugatky, když vlaje ve větru, jsem poznal věrného příznivce českých akcí pana doktora, jednoduše řečeno, Helge. Pak ten večer v diskuzi uteče hodně rychle. Protože neovládám "Bemekeln" (němčinu s českým vyslovováním samohlásky e), povídali jsme si o "Gott und die Welt", tedy o všem. Zajímalo mě taky, kdy vyjde lexikon o bugatkách. Naplněný šanon ve mně vzbudil úctu a jen co dokončí i česká strana své rešerše (zde je té práce nejvíc), vznikne dvoudílná příručka o více jak 1000 stranách.
Začal jsem psát o změnách a v příštím čísle se budeme věnovat především motocyklům, nebo, jak se správně říká, jednostopým vozidlům. Kdysi bylo v českých zemích mnoho výrobců motocyklů a taky odborníků. Ve světě je hodně znám Erwin Tragatsch, který se věnoval motocyklům a napsal o nich mnoho knih (vlastním asi 10 z nich). Že pocházel ze Svitavska se ví už méně a jemu budeme věnovat taky jednu kapitolu. Stále ještě hledáme informace o něm a uvitáme i vaše poznatky.
Protože nám konečně napadl sníh, příprava na sezónu je již v plném proudu a bude náročné vše skloubit pod jednu střechu. Podívejte se do našeho kalendáře, která akce je pro vás zajímavá a už začnete pucovat svíčky. Těším se na další setkání s vámi zde na stránkách časopisu nebo u nás v redakci či někde na cestách!
Váš Milan